شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
شنبه 14 فروردين 1392برچسب:ن,ک, :: 8:30 :: نويسنده : ساسان

اسامی ناظرین پذیرفته شده در مرحله اول  فروردین 92در ادامه مطلب موجود است .



ادامه مطلب ...
سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:15, :: 10:6 :: نويسنده : ساسان
/15 اسفند روز درختکاری/

اهمیت درختکاری از نظر اسلام

» سرویس: معارف و حقوق - دين و انديشه
 

درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد.

 

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، به مناسبت 15 اسفند که روز درختکاری نام گرفته شده است به مختصر فوایدی از درختکاری از نظر اسلام می‌پردازیم.

 

امام صادق (ع) فرموده‌اند: شش چیز است که پس از وفات مومن به او ملحق می‌شود و ثوابش به او می‌رسد: فرزندی که برای او استغفار کند و قرآن و مصحفی که از خود به جای گذارد و مردم آن را تلاوت کنند و درختی که بکارد و صدقه آبی که جاری گرداند و چاه آبی که بکند و سنتی که پس از مرگ او به آن اخذ و عمل شود.

 

" براساس این حدیث از اعمال ماندگار مومنان که حتی پس از مرگ مومن برایش سود و اجر الهی پایدار دارد، درختکاری است. باید سیره عملی و رفتار و گفتار پیامبر (ص) و امامان (ع) در درختکاری اسوه و الگوی مسلمانان قرار گیرد و درختکاری در بین مسلمانان رواج یابد. درختکاری عمل صالح و مستحب الهی است.

 

حضرت رسول (ص) فرمودند: خداوند درخت را برای انسان آفرید، از این‌رو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد.

ایشان در حدیثی دیگر می‌فرماید: هر وقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه بقدر کاشتن آن فرصت باشد، باید آن را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده نماید.

 

امام علی (ع) نیز می‌فرمایند: هر که آب و خاکی بدست آورد و آنگاه فقیر و تهیدست بماند خدایش از خیر و رحمت بدور دارد.

 

امام صادق (ع): خداوند برای پیامبرانش کشاورزی و درختکاری را برگزید تا از بارش باران ناخشنود نباشند.

 

 

امام صادق (ع): درخت بکارید و کشاورزی کنید که هیچ عملی از آن حلال‌تر و پاکیزه‌تر نیست. سوگند به خدا که هنگام ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه بعد از خروج دجّال، کشاورزی و نخل‌کاری رونق بسزایی خواهد یافت.

 

فرهنگ شدن درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست و پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر بسیاری دارد. باید سرزمین‌های مسلمانان سرسبز و پردرخت باشد و مسلمانان از آثار آن بهره‌مند شوند. فضا و محیط سرسبز از درختان فراوان ضامن ارتقای بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی انسان‌ها در جامعه اسلامی است.

55-211.jpg

دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:تانزا, :: 8:58 :: نويسنده : ساسان

 

 مژده به تجار عزیز ,

ظاهرا قیمت موز در تانزانیا بسیار پایین تر از ایران است , جهت واردات اقدام کنید

File:Tengeru market.jpg

یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:خانه هوشمند , :: 9:26 :: نويسنده : ساسان

نمونه زیر بر گرفته از اوج فناوری در صنعت ساختمان سازی و عمرا ن است . آیا روزی فرا خواهد رسید که کارشناسان کشاورزی به این علوم دست یابند و از آخرین فناوریهای موجود در بخش کشاورزی استفاده کنند ؟ من هم متوجه هستم شما چی می گویید , ما منتظریم ببینیم که در بخش کشاورزی چه فناوریهایی در حال انجام است و ما از آن بی خبریم . حاضریم برای ادوات شما تبلیغات هم بکنیم . و فناوریهای جدید شما را به کارشناسان کشاورزی معرفی کنیم .

خانه هوشمند چیست؟
 
خانه‌ های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش‌های مهم سیستم‌های مدیریت جامع ساختمان یا همان BMS مورد توجه واقع شده‌اند. خانه‌ های هوشمند با هدف ایجاد آسایش و امنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه می باشند.امروزه تکنیک‌های مختلفی برای اتوماسیون ساختمان‌های بزرگ بکار گرفته‌می‌شود از قبیل کنترل نور ،کنترل دما، کنترل درها و پنجره‌ها و پرده‌ها و یا سیستم‌های امنیتی و مدار بسته و غیره. علاوه برموارد یاد شده، در خانه‌ های هوشمند، کاربرد‌های دیگری نیز از قبیل کنترل Multimedia، آبیاری گیاهان و غذا دادن به حیوانات خانگی نیز قابل تعریف است.
 


در يك خانه هوشمند صاحبخانه روشهاي متعددي براي بهبود سيستم روشنائي خانه دارد . بعضي از اين روشها باعث مي شوند كه زندگي در خانه براي ساكنين خانه مناسب تر و راحتتر گردد .

 

اصلا" مهم نیست شمادرحال چه کاری هستید؟در منزل، در محل کار وحتی خارج از کشور خانه هوشمند یکبار دیگر به شما اطمینان خاطر می دهدکه تمام موارد امنیتی و مجوزهای مربوطه طبق درخواست شما رعایت شده است .خانه هوشمند دارای تعدادی ویژگی خاص می باشد که فعال کردن آنها باعث افزایش پوشش امنیتی و قدرت مالکیت خانواده شما خواهد شد.
 

 



ادامه مطلب ...
شنبه 12 اسفند 1391برچسب:شکوفا, :: 12:57 :: نويسنده : ساسان

اتحادیه شرکتهای تعاونی غرب خراسان  با مرکزیت سبزوار

تولید و خرید و فروش محصولات  و نهاده های کشاورزی .

خرید و فروش ورمی کمپوست . کود  سم , بذر ( راه اندازی سایتهای ورمی کمپوست )

 مهندس علی سلمانی :رئیس هیات مدیره : 09159740325

مهندس  حوریه قزی : مدیر عامل : 09159740325

 

 
شرکت  فنی مهندسی صنایع غذایی نوین کاران

روغن گیری کنجد در حضور مشتری (کاشمر خ دادگستری روبروی ثبت احوال  تلفن 8252057)

عرضه انواع  عرقیات  گیاهی

عرضه انواع روغن ها ی خوراکی ( روغن زیتون  و هسته انگور

ارائه طرحهای توجیهی  و نقشه کارخانجات صنایع غذایی

اخذ و پیگیری  صدور پروانه های بهداشتی

اسکندری 09366457141      زرتاش 09368948980

 

شنبه 12 اسفند 1391برچسب:خوشی, :: 8:50 :: نويسنده : ساسان
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:افزایش, :: 13:23 :: نويسنده : ساسان
رییس اتحادیه کارگران قرار‌دادی و پیمانی کشور تاکید کرد:
افزایش پایه حقوق کارگران به ۷۰۰ هزار تومان
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 145295
 
 
 
      رییس اتحادیه کارگران قرار‌دادی و پیمانی کشور گفت: اگر حداقل حقوق و دستمزد کارگران از پایه‌ی ۷۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان کمتر شود، قدرت خرید جامعه کارگری به صفر خواهد رسید.
 
فتح‌الله بیات، با استقبال از پیشنهاد تعیین دو مرحله‌ای دستمزد اظهار کرد: با توجه به این‌که همواره از نیمه دوم سال به بعد به لحاظ تورمی و قیمت کالاها افزایش چشم‌گیری را شاهد هستیم، عملیاتی‌شدن این پیشنهاد به نفع کارگر و کارفرماست و تعیین دستمزد‌ها را به واقعیت نزدیک می‌کند.

به گزارش ايسنا، وی گفت: ممکن است برخی به این مساله استناد کنند که قانون اجازه بیش از یکبار تعیین دستمزد را نداده است که در این صورت این روند باید ابتدا باید اصلاح شود، چون تعیین دستمزد‌ها جز تبعیت از شاخص‌های ماده ۴۱ قانون کار نیست و اگر بخواهیم تعیین مزد را دو مرحله‌ای کنیم، باید از طریق دستگاه‌های ذیربط و قانون‌گذار این موضوع را به تصویب برسانیم.

     بیات با بیان این‌که در صورت دو مرحله‌ای شدن تعیین دستمزد سه جانبه‌گرایی باید مدنظر قرار بگیرید، تصریح کرد: در صورت پذیرفته‌شدن تعیین دو مرحله‌ای دستمزد نماینده کارگر، کارفرما و دولت هر سه باید در جلسات تصمیم‌گیری حضور داشته باشند و تصمیم‌گیری دو جانبه یا یک طرفه قابل پذیرش نیست.

رییس اتحادیه کارگران قرار‌دادی و پیمانی کشور در ادامه‌ی گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا با پیشنهاد کارفرمایان برای افزایش ۱۵ درصدی دستمزد سال ۹۲ موافق هستید یا خیر گفت: این حرف طفره‌رفتن از واقعیت‌های روز جامعه است. سال گذشته با تورم ۲۳ درصدی دستمزد‌ها ۱۸ درصد افزایش داشت. اکنون که تورم اعلامی به مرز ۳۲ درصد رسیده است افزایش ۱۵ درصدی دستمزد به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

به گفته‌ی وی اگر حداقل حقوق و پایه‌ی دستمزد کارگران از ۷۰۰ هزار تومان کمتر شود، جامعه کارگری به مخاطره افتاده و قدرت خرید کارگران به صفر خواهد رسید.

بیات در عین حال پیشنهاد فراکسیون کارگری مجلس در خصوص تعیین دستمزد کارگران را پیشنهادی دقیق و حساب‌شده دانست و یادآور شد: فراکسیون کارگری مجلس پایه حقوق کارگران برای سال آینده را بین ۷۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان پیشنهاد و اعلام کرده است: به غیر از این رقم قدرت خرید خانوار‌های کارگری به صفر خواهد رسید.

رییس اتحادیه کارگران قرار‌دادی و پیمانی کشور در پایان گفت: برای افزایش توان خرید کارگران باید حداقل حقوق و دستمزد افزایش پیدا کند تا کارگران بتوانند از عهده مخارج زندگی و هزینه‌های مسکن برآیند.
 
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:اس, :: 12:52 :: نويسنده : ساسان
دامداران استرالیا خواستار لغو تحریم صادرات دام زنده به ایران شدند
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 145344
 
 
انجمن دامداران استرالیا با تاکید بر لزوم لغو ممنوعیت ۳۰ ساله صادرات دام زنده این کشور به ایران گفت: «ما با ناامیدی فریاد می زنیم به بازاری برای گوسفند صادراتی خود نیاز داریم».
 
دامداران استرالیا خواستار لغو تحریم صادرات دام زنده به ایران شدند
 
 
 

به گزارش تسنیم به نقل از ای بی سی نیوز،

 انجمن دامداران استرالیای غربی از دولت این کشور خواست به ممنوعیت ۳۰ ساله صادرات گوسفند و گاو زنده به ایران پایان دهد.

راب گیلام، رئیس انجمن دامداران استرالیای غربی با تاکید بر لزوم لغو ممنوعیت صادرات دام زنده به ایران گفت ایران تا قبل از دهه ۱۹۸۰ بزرگترین بازار صادرات دام زنده استرالیا بود و از سرگیری این روند می تواند کمک قابل ملاحظه ای به صنعت دامپروری استرالیا باشد.

گیلام افزود در حال نگارش نامه ای برای وزیر کشاورزی استرالیا است که در آن بر عملی شدن خواسته این انجمن در این زمینه تاکید شده است.

گیلام گفت: ۶ ماه از زمان ارائه خواسته ما در این خصوص می گذرد و هنوز به آن ترتیب اثر داده نشده است و بنابراین ما از وزیر می خواهیم ببیند آیا می شود به این موضوع سرعت داده شود و مجوزهای لازم برای آن کسب شود و این که آیا ما می توانیم به بازار ایران دست یابیم.

وی افزود: «ما با ناامیدی فریاد می زنیم به بازاری برای گوسفند صادراتی خود نیاز داریم».

رئیس انجمن دامداران استرالیای غربی در ادامه گفت: «زمانی بود که شاید برای مردم استرالیا قابل پذیرش نبود گوسفند استرالیایی به کشوری برود که ما اختلافات سیاسی بسیاری با آن داشتیم اما من به مردم یاد آور می شوم که در جریان ۱۰ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم ژاپن به بزرگترین بازار پشم ما تبدیل شد».

بر اساس این گزارش یک شرکت ایرانی در حال برنامه ریزی برای ساخت کشتارگاهی مدرن در استرالیاست.

 

دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, :: 13:59 :: نويسنده : ساسان

شرکت تعاونی به دام کشت دشت خاوران  

به مدیر عاملی علیرضا قربانی

09155200939

مشاوره طراحی و اجرای پروژه های کشاورزی  دامپروری و تولید کود و ورمی کمپوست

آدرس مشهد بزرگراه آسیایی آزادی 91 سعادت7

ساختمان کیمیا فام واحد 111

6583556-0511

دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:شوشتر,بلاگ لوکس,نیشابور, :: 13:25 :: نويسنده : ساسان

شرکت کود ورمی کمپوست ثمین..... محصولی ازتلاطم چشمه بینالود نیشابور

نوع کود

محاسن

معایب

کود شیمیایی

برای تهیه قابلیت دسترسی مناسب
سبب افزایش میزان تولید در زمان کوتاه می‌شود.
انبارداری ساده­ای دارد.

باعث سفت شدن خاک می‌شود.
باعث تغییر کیفیت خاک می‌شود. (شور شدن و آلودگی خاک)
باعث افت کیفیت محصولات می­شود. (جذب عناصر غیر ضروری در گیاه)
باعث آلودگی آبهای سطحی و کشاورزی می‌شود.
ایجاد بیماریهای صعب العلاج را به دنبال دارد.

کودهای دامی

قابلیت دسترسی ساده دارد.
موثر در بهبود کیفیت خاک است.
سبب افزایش تولید محصول می‌شود.

وجود انواع ویروسها و میکروارگانیسم‌های عنصر (عوامل بیماریها)
افزایش هزینه تولید با گرفتن کارگر جهت وجین مزارع
نیاز به استفاده از سموم آفتکش جهت کنترل میکروارگانیسم‌های مضر موجود در کود دامی
انبار داری سخت
ایجاد بوهای مشمئز کننده
انتقال بیماری‌های مشترک با دام

کود سبز (بیولوژیک و آلی)

سبب بهبود کیفیت خاک می‌شود.
فاقد هرگونه آلودگی است.
باقی مانده مواد مغذی در محصولات ندارد.
سبب افزایش تولید می­شود.
انبارداری آن ساده است.
قابلیت بسته بندی آسان و فاقد آلودگی

بالا بودن قیمت به ازای هر کیلو در مقایسه با سایر کودها
امکان دسترسی محدودتر نسبت به سایر کودها

مزایای ورمی کمپوست نسبت به سایر کودهای سبز چیست؟
ورمی کمپوست دارای نسبت کربن به نیتروژن مناسب‌تری نسبت به سایر کودهای سبز است در نتیجه شرایط جذب عناصر مغذی توسط گیاه سهل تر و فراهم تر است. همچنین این ترکیب دارای pH خنثی است و استفاده زیاد آن تاثیر منفی بر کیفیت خاک و گیاه ندارد، این ترکیب فاقد بو بوده و ناخالصی آن نسبت به سایر کودهای سبز خیلی کمتر است.

..
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 مهر 1391
 
توسط مهندس سید مهدی حسینی ومهندس شوشتری

پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 26029
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: