شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:15, :: 10:6 :: نويسنده : ساسان
/15 اسفند روز درختکاری/

اهمیت درختکاری از نظر اسلام

» سرویس: معارف و حقوق - دين و انديشه
 

درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد.

 

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، به مناسبت 15 اسفند که روز درختکاری نام گرفته شده است به مختصر فوایدی از درختکاری از نظر اسلام می‌پردازیم.

 

امام صادق (ع) فرموده‌اند: شش چیز است که پس از وفات مومن به او ملحق می‌شود و ثوابش به او می‌رسد: فرزندی که برای او استغفار کند و قرآن و مصحفی که از خود به جای گذارد و مردم آن را تلاوت کنند و درختی که بکارد و صدقه آبی که جاری گرداند و چاه آبی که بکند و سنتی که پس از مرگ او به آن اخذ و عمل شود.

 

" براساس این حدیث از اعمال ماندگار مومنان که حتی پس از مرگ مومن برایش سود و اجر الهی پایدار دارد، درختکاری است. باید سیره عملی و رفتار و گفتار پیامبر (ص) و امامان (ع) در درختکاری اسوه و الگوی مسلمانان قرار گیرد و درختکاری در بین مسلمانان رواج یابد. درختکاری عمل صالح و مستحب الهی است.

 

حضرت رسول (ص) فرمودند: خداوند درخت را برای انسان آفرید، از این‌رو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد.

ایشان در حدیثی دیگر می‌فرماید: هر وقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه بقدر کاشتن آن فرصت باشد، باید آن را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده نماید.

 

امام علی (ع) نیز می‌فرمایند: هر که آب و خاکی بدست آورد و آنگاه فقیر و تهیدست بماند خدایش از خیر و رحمت بدور دارد.

 

امام صادق (ع): خداوند برای پیامبرانش کشاورزی و درختکاری را برگزید تا از بارش باران ناخشنود نباشند.

 

 

امام صادق (ع): درخت بکارید و کشاورزی کنید که هیچ عملی از آن حلال‌تر و پاکیزه‌تر نیست. سوگند به خدا که هنگام ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه بعد از خروج دجّال، کشاورزی و نخل‌کاری رونق بسزایی خواهد یافت.

 

فرهنگ شدن درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست و پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر بسیاری دارد. باید سرزمین‌های مسلمانان سرسبز و پردرخت باشد و مسلمانان از آثار آن بهره‌مند شوند. فضا و محیط سرسبز از درختان فراوان ضامن ارتقای بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی انسان‌ها در جامعه اسلامی است.

55-211.jpg

دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:تانزا, :: 8:58 :: نويسنده : ساسان

 

 مژده به تجار عزیز ,

ظاهرا قیمت موز در تانزانیا بسیار پایین تر از ایران است , جهت واردات اقدام کنید

File:Tengeru market.jpg

یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:خانه هوشمند , :: 9:26 :: نويسنده : ساسان

نمونه زیر بر گرفته از اوج فناوری در صنعت ساختمان سازی و عمرا ن است . آیا روزی فرا خواهد رسید که کارشناسان کشاورزی به این علوم دست یابند و از آخرین فناوریهای موجود در بخش کشاورزی استفاده کنند ؟ من هم متوجه هستم شما چی می گویید , ما منتظریم ببینیم که در بخش کشاورزی چه فناوریهایی در حال انجام است و ما از آن بی خبریم . حاضریم برای ادوات شما تبلیغات هم بکنیم . و فناوریهای جدید شما را به کارشناسان کشاورزی معرفی کنیم .

خانه هوشمند چیست؟
 
خانه‌ های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش‌های مهم سیستم‌های مدیریت جامع ساختمان یا همان BMS مورد توجه واقع شده‌اند. خانه‌ های هوشمند با هدف ایجاد آسایش و امنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه می باشند.امروزه تکنیک‌های مختلفی برای اتوماسیون ساختمان‌های بزرگ بکار گرفته‌می‌شود از قبیل کنترل نور ،کنترل دما، کنترل درها و پنجره‌ها و پرده‌ها و یا سیستم‌های امنیتی و مدار بسته و غیره. علاوه برموارد یاد شده، در خانه‌ های هوشمند، کاربرد‌های دیگری نیز از قبیل کنترل Multimedia، آبیاری گیاهان و غذا دادن به حیوانات خانگی نیز قابل تعریف است.
 


در يك خانه هوشمند صاحبخانه روشهاي متعددي براي بهبود سيستم روشنائي خانه دارد . بعضي از اين روشها باعث مي شوند كه زندگي در خانه براي ساكنين خانه مناسب تر و راحتتر گردد .

 

اصلا" مهم نیست شمادرحال چه کاری هستید؟در منزل، در محل کار وحتی خارج از کشور خانه هوشمند یکبار دیگر به شما اطمینان خاطر می دهدکه تمام موارد امنیتی و مجوزهای مربوطه طبق درخواست شما رعایت شده است .خانه هوشمند دارای تعدادی ویژگی خاص می باشد که فعال کردن آنها باعث افزایش پوشش امنیتی و قدرت مالکیت خانواده شما خواهد شد.
 

 



ادامه مطلب ...
شنبه 12 اسفند 1391برچسب:شکوفا, :: 12:57 :: نويسنده : ساسان

اتحادیه شرکتهای تعاونی غرب خراسان  با مرکزیت سبزوار

تولید و خرید و فروش محصولات  و نهاده های کشاورزی .

خرید و فروش ورمی کمپوست . کود  سم , بذر ( راه اندازی سایتهای ورمی کمپوست )

 مهندس علی سلمانی :رئیس هیات مدیره : 09159740325

مهندس  حوریه قزی : مدیر عامل : 09159740325

 

 
شرکت  فنی مهندسی صنایع غذایی نوین کاران

روغن گیری کنجد در حضور مشتری (کاشمر خ دادگستری روبروی ثبت احوال  تلفن 8252057)

عرضه انواع  عرقیات  گیاهی

عرضه انواع روغن ها ی خوراکی ( روغن زیتون  و هسته انگور

ارائه طرحهای توجیهی  و نقشه کارخانجات صنایع غذایی

اخذ و پیگیری  صدور پروانه های بهداشتی

اسکندری 09366457141      زرتاش 09368948980

 

شنبه 12 اسفند 1391برچسب:خوشی, :: 8:50 :: نويسنده : ساسان
پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 26022
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: