شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:خرمالو, :: 12:23 :: نويسنده : ساسان

خرمای تاجیکان با خواصی فراوان

پائیز و زمستان بازار میوه تاجیکستان را میوه‌ای زردرنگ پر می‌کند که تاجیکان به آن «خرما» می‌گویند.

در دوشنبه، در پاییز و زمستان بازارهای تاجیکستان را میوه‌ای شرقی که منشاء آن کشور چین بوده، فرا می‌گیرد.

«خرمالو» که تاجیکان، آن را با نام «خرما» می‌شناسند و در غرب سیب شرقی نیز نامیده می‌شود، میوه‌ای کروی شکل با پوست بسیار نازک که رنگ آن از زرد متمایل به نارنجی تا نارنجی پررنگ متغیر است.

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:ن, :: 10:21 :: نويسنده : ساسان

 

هشتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ادوات و ماشین آلات  , نهاد ها  ,سیستم های آبیاری  , کشت های گلخانه ای  و مکانیزاسیون در 24 تا 27 بهمن در مشهد برگزار می شود .

همچنین اولین نمایشگاه محصولات ارگانیک  و صنایع وابسته نیز در همین روزها برگزار می گردد.برای ثبت نام مکان با تلفن 5017020--0511 تماس بگیرید. 

مدیر پروژه : خانم نصیری تلفن تماس : 501150-----5019726  ===0511

 

IRAN AGRI SHOW 2013
1391/11/24-27

0511-5019726 0511-5005105

چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:ونکور , :: 8:8 :: نويسنده : ساسان

 

 



0
Wormcity 100 / 125
wormcity wormery Value
Wormcity Value
wormcity wormery housing

  wormcity wormery 50   در ونکور کانادا  سایتی راه اندازی شده است بنام شهر کشاورز یا کشاورزی شهری و همه روزه اخرین اخبار را در خصوص کشاورزی و اثرات ورمی کمپوست و نقش آن در رشد کشاورزی  ارائه می نماید  .آنها علاوه بر اینکه آموزش تولید و نگهداری و استفاده بهینه از زباله را به مردم آموزش می دهند برای تدریس خصوصی در منزل هم اعلام آمادگی کرد ه اند.

         در بعضی از شهر های استرالیا شهرداری به منازل سطل مخصوص تولید ورمی کمپوست را به همراه آموزش ارائه می دهد و ماهانه افرادی هستند که به منازل مراجعه کرده و مازاد ورمی کمپوست را برداشته و وزن می کنند و اگر وجهی تعلق بگیرد به صاحب خانه می دهند . 

       آیا  این کارها بهتر است یا اینکه مثل شهردار تهران پشت بامها را باغچه سازی کنند . البته شاید آن هم لازم باشد ولی کود بدست آمده از ورمی کمپوست می تواند به رشد باغچه پشت بام کمک قابل ملاحظه ای بنماید .تصاویر بالا تعدادی از تولید ظروف مخصوص ورمی کمپوست است . با تشکر پورباقر

در ادامه مطلب تصاویر بیشتری را مشاهده کنید .

پس کلیک کنید .



ادامه مطلب ...
دو شنبه 18 دی 1391برچسب:آلوئه, :: 9:52 :: نويسنده : ساسان

همه از آلوئه ورا تعریف می کنند اما اطلاعات بعضی از مردم در مورد آن شاید کافی نباشد پس مطالعه مطالب زیر می تواند به ما اطلاعات لازم را بدهد .با تشکر : پورباقر

 

مصرف آلوئه ورا:

توصیه شده است هر فرد به میزان 25 تا 30 میلیلیتر از ژل آلوئه را در هر دو روز یک بار جهت تنظیم عمومی و جوانسازی بدن مصرف نماید. ده مصرف عمده گیاه آلوئه شامل موارد ذیل است:

- گیاه آلوئه به عنوان بلوکهای ساختار بدن عمل میکند و مصرف آن باعث تجدید ساختار بدن با پرکردن مجدد آن با اسیدهای آمینه ضروری میگردد.

- به دلیل داشتن 12 ماده طبیعی، بدون هرگونه اثر جانبی دارای اثر ضدسوزش دارد.

- این گیاه مقادیر لازم از ویتامینها، فولیک اسید و نیاسین مورد نیاز روزانه بدن را دارا میباشد.

- آلوئه در ترمیم کولاژن و استرژن کمک میکند که به همین دلیل به عنوان منبع غنی واحدهای ساختاری بدن عمل نموده پوست را شاداب و جوان نگه میدارد و از پیر شدن آن میکاهد.

- آلوئه مقادیر لازم از عناصر معدنی مورد نیاز روزانه بدن را دارا میباشد.

- مصرف آلوئه باعث تنظیم وزن و سطح انرژی بدن میگردد که این امر به بدن فرصت پاکسازی سیستم جهاز هاضمه، احساس شادابی و کمک به حفظ سلامتی میدهد.

- آلوئه یک پشتوانه طبیبعی را برای تقویت سیستم ایمنی جهت حفظ بدن تامین مینماید.

- مصرف آلوئه در هضم مناسب غذا کمک میکند. آلوئه جذب پروتئین را افزایش و همزمان باعث کاهش جمعیت باکتریها و مخمرهای مضر و در نتیجه التیام حالت ترش شدگی میگردد.

- آلوئه عمل fibroblast را که مسئول ساخت کولاژن است تحریک میکند که این عمل در التیام سوختگیهای سطحی، زخمها، خراشها و حساسیتهای پوستی کمک میکند.

- آلوئه برای سلامتی دهان و لثه بسیار مفید است.

موارد عدم مصرف:

- مصرف بیش از حد آلوئه میتواند منجر به اسهال شدید و آسیب جدی به کلیه گردد.

- افرادی که دارای استرئید هستند، یا قرص ضد تپش نامنظم قلب، اسهال یا سوء هاضمه مصرف مینمایند نباید آلوئه مصرف نمایند.

- افراد دارای مشکلات روده ای، خانمهای باردار یا دارای نوزاد شیرخوار هستند و بچه های زیر 12 سال نباید از شیره آلوئه مصرف نمایند.

دو شنبه 18 دی 1391برچسب:عناب, :: 9:21 :: نويسنده : ساسان

عناب

به عناب خرمای چینی هم گفته می شود عناب جزو درختان مقاومی است که قابلیت رشددرزمینهای کم آب وباکیفیت پایین رادارابوده ودرطی دوران خشکسالی وپدیده سرمازدگی ازمعدودگیاهانی می باشدکه خسارت بسیاراندکی رامتحمل گردیده است از ایجاد باغهای درخت عناب در نزدیکی درختان کاج و سرو در مناطق مرطوب ، برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری فایتوپلاسمایی جارویی شدن باید اجتناب شود درختان عناب با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه به 6 تا 8 آبیاری در سال نیاز دارند،در ابتدای کاشت و در سال اول آبیاری هر 4 تا 5 روز و در سالهای بعدی هر 12 تا 15 روز صورت می گیرد ، در برخی مناطق کوهستانی گاهی درخت را در طول فصل رشد از 3 بار در سال بیشتر آبیاری نمی کنند نهال مناسب برای کاشت باید جوان و دو ساله باشد و ارتفاع آن از 5/1 متر بیشتر نباشد تا در هنگام جابجایی نهال کمترین آسیب را ببیند. همچنین تنه آن قرمز رنگ باشد و سیاه ، خاکستری شیاردار که نشان از سن بالا یا آب نخوردن یا ضعیف بودن نهال است ، نباشد

اطلاعات فروشنده صرفا جهت ایجاد ایده است واین وبلاگ هیچ گونه همکاری با این شرکت ندارد.

نهالستان و نهال فروشی دشت کلاتDASHT KALAT COMPANY
[مشهد]
  • نوع فعالیت: تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات
  • خدمات/محصولات: نهالستان-نهال فروشی، سوپر جاذب، ضد یخ گیاهان، احداث باغ، نهال کمیاب، پیوند زنی، نهال مثمر، تولید نهال، ارقام نهال گردو، ارقام نهال گلابی، ارقام نهال سیب، ارقام نهال هلو، ارقام انگور، ارقام نهال به، ارقام نهال زردآلو، ارقام نهال گیلاس
  • نوع مالکیت: شرکت با مسئولیت محدود
  • 0915-9157465، 0511-7412033
  • مشاهده سایت فروشنده >>

دو شنبه 18 دی 1391برچسب:ورمی, :: 9:2 :: نويسنده : ساسان

استفاده از کرم خاکی Eisenia foetida در تغذیه آبزیان پرورشی




استفاده از کرم خاکی Eisenia foetida در تغذیه آبزیان پرورشی
مقدمه :

ترکیبات هر ماده غذایی خصوصا میزان پروتئین ، عامل مهمی در انتخاب آن به عنوان غذا در صنعت کشت و پرورش آبزیان ، دام ، طیور و .... میباشد . در آبزی پروری نیز مانند پرورش سایر جانوران ، غذادهی و تغذیه ، یکی از ارکان اصلی موفقیت در تولید محسوب می گردد . استفاده از غذاهای زنده به لحاظ حفظ ارزش غذایی تا زمان مصرف، دارا بودن انزیم های گوارشی و کمک به هضم راحت تر غذا به هنگام مصرف و کاربردهای ارزشمند دیگر مورد توجه می باشد. دربین انواع غذاهای زنده ، استفاده از برخی از کرمها و کرمی شکلان روند افزایشی پیدا کرده است .
.: www.PersianFish.com :.
   
این موجودات مانند انواع کرمهای کم تار وپر تار و لاروکرمی شکل سوسک و سایر حشرات ، با توجه به ارزش غذایی مناسب و برابری نسبی ارزش غذایی آنها با نیازهای انواع آبزیان ، مانند میزان مناسب پروتئین و چربی ودارا بودن انواع اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه ، مورد توجه قرار گرفته اند . مزیت استفاده از این گونه ها ، علاوه برارزش غذایی مناسب ، امکان پرورش و سازگاری آنها در محیط های پرورشی می باشد که این امر زمینه پرورش آنها را در هر محیطی فراهم می سازد . هدف مقاله حاضر ، معرفی چند غذای زنده مورد استفاده در آبزی پروری دنیا ، با تاکید بر ارزش غذایی آنها می باشد.

نیازهای غذایی :

به طور کلی انواع آبزیان پرورشی ، به ویژه ماهیان به 50ـ35 درصد پروتئین و 20ـ5 درصد چربی و در جیره غذایی


ادامه مطلب ...
شنبه 16 دی 1391برچسب:ف, :: 9:41 :: نويسنده : ساسان

فواید قارچ خوراکی

 

قارچ دارای 5/1 ـ 6 درصد پروتئین است كه 70 تا 90 درصد آن جذب بدن می‌گردد همچنین به علت پایین بودن اسید اوریك آن بسیاری از پزشكان مصرف آن را برای سالمندان و مبتلایان به نقرس وبیماریهای مربوطه توصیه كرده‌اند .


قارچ خوراكی ماده غذایی سالم ، لذیذ و سرشار از پروتئین ، انواع ویتامین‌ها ، املاح و آنتی‌اكسیدانت‌ها است كه با دارا بودن طعم ، بو و بافت مطبوع در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد .

فواید قارچ

ـ قارچ  دارای 5/1 ـ 6 درصد پروتئین است كه 70 تا 90 درصد آن جذب بدن می‌گردد همچنین به علت پایین بودن اسید اوریك آن بسیاری از پزشكان مصرف آن را برای سالمندان و مبتلایان به نقرس وبیماریهای مربوطه توصیه كرده‌اند .

ـ دارای ویتامین‌های B2 - B1-B12 - B6 - C و H است كه برای محافظت از پوست و ایجاد آلرژی در بـدن ، سلامت سیستم عصبــی، سلامت پوست و چشـم و بافتـهای بدن ، تشكیل اسیــدهای چرب ضروری در سیستم عصبی و ماهیچه‌ها ، درمان كم‌خونی و جلوگیری از بروز ضایعات در مغز و ستون فقرات نقش اساسی دارند كه البته در صورت استفاده از روش‌های صحیح پخت‌، فریز و خشك كردن خواص تمام این ویتامین‌ها حفظ می‌گردد .

ـ حاوی مقادیر بسیار مناسبی از مواد معدنی شامل : پتاسیم ، فسفر، منگنز، مس، آهن و كلسیم می‌باشد .

ـ دارای درصد بسیار كمی چربی و كالری و مقادیر مطلوبی از لیستین كه عامل پایین آورنده چربی خون است می‌باشد، بنابراین در رژیمهای لاغری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد .

ـ این غذای سلامت و تندرستی Health Food سرشار از انواع آنتی‌اكسیدانت‌ها از جمله « لنتیان » است كه خاصیت ضد سرطانی دارند .

شنبه 16 دی 1391برچسب:م, :: 8:52 :: نويسنده : ساسان

دفتر خدمات پليس +10 قاسم اباد
آدرس:
قاسم آباد-بين اماميه 38 و 40-پلاك 72
مالك:
تلفن:
6614064

 

پليس+10 (الكترونيك انتظامي)
آدرس:
ميدان راهنمايي-ابتداي بلوارسازمان آب-مقابل بانك ملي بازار گوهرشاد(حدفاصل آپادانا و صادقي 10)
مالك:
تلفن:
09385020938
خدمات تعويض و صدور گذرنامه-اجرائيات(عدم خلافي)-تعويض والمثني گواهينامه-اماكن-نظام وظيفه-كارت سوخت

 

پلیس +10 میدان شهید عباس پور
آدرس:
صدمتری-حاشیه میدان شهید عباس پور(میدان بار رضوی)-جنب بانک کشاورزی
مالك:
حسینی
تلفن:
3763700-3
شامل صدور و تعویض گواهینامه و گذرنامه نظام وظیفه اماکن (پروانه کسب)عدم خلافی کارت سوخت

سه شنبه 12 دی 1391برچسب:لقمان ,حکیم, :: 7:55 :: نويسنده : ساسان

روزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی.

اول: اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری!
دوم: اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی

سوم: اینکه در بهترین کاخ ها و خانه های جهان زندگی کنی
پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟

لقمان جواب داد:
اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذایی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد .
اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی در هر جا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است.  

    خبرگزاری مهر: حبیب برومند داش قاپو با بیان اینکه واردات حجم بالای کودهای چینی باعث ورشکستگی کارخانه های تولید کننده کود شده است، تصریح کرد: توزیع کودهای تاریخ گذشته چینی باعث شده که تولیدکنندگان بخش اعظم محصولات کشاورزی خود را با کودهای غیربهداشتی تغذیه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیسیون کشاورزی مجلس نهم تا قبل از اظهارات دهقان عضو هیئت رییسه مجلس نسبت به این موضوع مهم ورود پیدا نکرده است، گفت: در این رابطه صحبتی در کمیسیون تاکنون مطرح نشده بود اما اعضای کمسیون درصددند تا بعد از پایان تعطیلات مجلس، موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند .

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بعد از تعطیلات از وزیر کشاورزی دعوت خواهیم کرد تا با حضور در کمیسیون گزارش مبسوطی نسبت به این موضوع ارائه دهند.

به گزارش مهر، محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس هفته گذشته صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی را در مجلس مورد خطاب قرار داد و از او در این زمینه که " چرا وزارت جهاد کشاورزی، مفاد بند «و» ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه را اجرایی نکرده است؛ بندی که مستقیم اشاره به کاهش استفاده از سموم ضد آفت و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی و جایگزینی آن ها با کودهای زیستی و ارگانیک دارد؟" سئوال پرسید.

بر اساس اظهارات عضو هیئت رییسه مجلس، وضعیت محصولات کشاورزی به دلیل استفاده از سموم شیمیایی زیاد، خطرناک است و سالانه هفتاد هزار بیمار سرطانی به آمار سرطانی های کشور افزوده می شود که یک سوم آن ها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری می شوند.

پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:ا, :: 10:24 :: نويسنده : ساسان

تعدادی از مدیران عامل شرکتها ی فنی مهندسی کشاورزی بیان داشتند که در هر قرار داد جهت انجام کار , در ابتدا  امور مالی   جهاد کشاورزی 5% از کل مبلغ را کسر می کند بعد از چند سال مجددا از همان پروژه 25%از کل مبلغ قرارداد را  دارایی کسر می کند .برای همان قرار داد بیمه حدود 17% از کل مبلغ قرار دا د را کسر می کند وجدیدا تامین اجتماعی هم اضافه شده است , نظام مهندسی هم التماس دعا دارد او هم مبلغی را درخواست دارد . هزینه آب و برق و گاز و هزینه اجاره دفتر و هزینه های خودرو استاد یا کارشناسان پروژه و دیگر هزینه های پیش بینی نشده را در نظر بگیرید .

حالا با این شرایط یک شرکت فنی مهندسی کشاورزی چگونه می تواند موفق عمل کند .

در خصوص مطلب فوق اگر نظری دارید , در بخش نظرات و یا بصورت کتبی برای ما ارسال نمایید .

البته بعضی از کسورات قانونی است  و هر شرکت در پایان سال مالی باید از دارایی استعلام بگیرد.

برای اینکه مبلغی از پروژه دست شرکت را یگیرد شاید بتوان اعتبار پروژه را افزایش داد .

با تشکر مدیریت وبلاگ

پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:چ, :: 10:17 :: نويسنده : ساسان

نسخه مناسب چاپارسال به دوستان

مراحل برداشت چغندر قند را ببینید
۷۵ درصد قند ایران از چغندر فرآوری می‌شود+عکس
تولید ایرانی: آگاهی از فرآیند کشت محصولاتی همچون چغندر قند و مشکلات آن، به‌عنوان یکی از محصولات زراعی مهم و راهبردی کشور، در ارتقای توان تولید، بهبود عملکرد و افزایش سوددهی آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی تولید ایرانی، چغندر قند با نام علمي beta vulgarisگياهي است دوساله از تيره اسفناج كه بصورت گياهي يكساله زراعت می‌شود.

چغندرقند طي دوره رشد رويشي، فاقد ساقه بوده و بصورت مجموعه‌اي از برگ‌هاي بزرگ افقي تا عمودي مشاهده می‌شود، طول دوره رشد براي توليد قند 6 تا 9 ماه است.

تاریخ کاشت چغندر قند

به طور کلی نمی‌توان تاریخ دقیقی از لحاظ تقویمی برای کشت چغندرقند در هر منطقه بیان کرد، توصیه دقیق تاریخ کاشت



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:س, :: 10:16 :: نويسنده : ساسان
 
خبری بد برای مشمولان معاف از خدمت
مشمولانی که از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند، درصورت گذراندن دوره آموزش نظامی کارت معافیت از خدمت دریافت می کنند.

به گزارش مرآت،سازمان وظیفه عمومی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مطابق قانون وظیفه عمومی مشمولانی که به واسطه معافیت های کفالت، ایثارگران، مددجویان و موارد خاص (غیر از معافیت پزشکی) از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند صرفا در صورت گذراندن دوره آموزش نظامی می توانند کارت معافیت دریافت کنند.

لازم به ذکر است: درراستای مصوبه فوق، برای مشمولانی که از تاریخ دوازدهم آذرماه از خدمت معاف شده اند (غیر ازمعافیت پزشکی) و پرونده آنان در مرحله معرفی برای صدورکارت قرار گرفته، در صورت گذراندن دوره آموزش نظامی و دریافت گواهی مربوط، کارت معافیت صادر می شود.

گفتنی است، مشمولانی که حین تحصیل برای معافیت های مذکور اقدام نموده اند و از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند باید دوره آموزش نظامی را در فصل تابستان طی کنند.

همچنین آن دسته از مشمولانی که از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند و قبلا آموزش نظامی را در یکی از نیروهای مسلح گذرانده و یا دارای گواهی دوره آموزش تکمیلی بسیج می باشند نیازی به گذراندن مجدد دوره آموزشی نداشته و با ارائه اصل گواهی مذکوربه دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) می توانند درخواست معافیت از خدمت کنند.

سربازان وظیفه که درحین خدمت، برای معافیت از خدمت سربازی(به جز معافیت تحصیلی و پزشکی) اقدام نموده اند تنها پس ازگذراندن دوره آموزش نظامی از خدمت ترخیص می شوند.

منبع:پارس نیوز

پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:ر, :: 10:8 :: نويسنده : ساسان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

قوانین کار برای تأمین امنیت شغلی تولیدکنندگان اصلاح می‌شوند
تولید ملی: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که امنیت شغلی مهم‌ترین نیاز امروز جامعه تولیدی در کشور است از اصلاح قوانین کار کشور با توجه به این موضوع در مجلس خبر داد.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی تولید ایرانی با بیان این که اصلاح قوانین حوزه مدیریت اجتماعی کشور با توجه به شعار حمایت از تولیدملی، کار و سرمایه ایرانی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است، گفت: در حال حاضر قانون مدیریت خدمات کشوری به عنوان یکی از اصلی‌ترین قوانین کار در کشور، برای اعمال تغییرات لازم تحت مطالعه اعضای کمیسیون قرار گرفته است.

وی افزود: از سوی کمیسیون اجتماعی با همه وزارتخانه‌ها و نهادهای فعال در کشور نامه‌نگاری شده است تا پیشنهادهای خود را درباره قانون کنونی مدیریت خدمات کشوری برای ما ارسال کنند!

عزیزی ادامه داد: تبیین الگوهای اقتصاد مقاومتی و ساختارهای حمایتی از تولیدکنندگان داخلی، تنها ذیل قوانین صریح، دقیق و انعطاف پذیر ممکن است و ما در کمیسیون اجتماعی مجلس سعی داریم با مطالعه قوانین موجود، انها را بر اساس این الگوها بازنگری کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یاداور شد: امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه تولیدی کشور است که ضمن تأمین این نیاز سعی داریم در تولید اشتغال تولیدی در نزدیک‌ترین زمان ممکن، به نتایجی ملموس و اثرگذار برسیم.

پایان پیام/

پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 10:5 :: نويسنده : ساسان

made in IRAN

/چشم پزشک ایرانی، پایه گذار جراحی لیزیک در جهان/
دانشمند ایرانی، برنده عالی‌ترین مدال علوم و فناوری آمریکا شد
تولید ایرانی :فهرست 12 محقق و 11 مخترع برنده مدال طلای ملی «علوم و فناوری 2012 آمریکا» اعلام شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید ایرانی فهرست برندگان این مدال که بالاترین مدال علوم و فناوری جمهوری فدرال آمریکاست، نام یک دانشمند ایرانی را نیز در خود جای داده است.

 

برندگان، جوایز خود را سال آینده در مراسمی در کاخ سفید دریافت خواهند کرد.

 

 

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من از تجلیل این مبتکران احساس غرور می کنم. آنها نشان‌دهنده نبوغ و تخیلی هستند که این ملت را بزرگ کرده و به ما تاثیرات عظیمی که چند ایده خوب در محیط کارآفرینی دارند را یادآوری می کنند.»

 

 

مدال ملی علوم در سال 1959 بنیان نهاده شده و توسط بنیاد ملی علوم برای کاخ سفید اداره می‌شود. مدال ملی فناوری و ابتکار در سال 1980 تحت حمایت اداره ثبت اختراع و نشان تجاری اداره بازرگانی آمریکا ایجاد شد. کمیته‌هایی نامزدها را برای مدال علوم جهت مشارکت در پژوهش و مدال فناوری برای مشارکت در رقابت و کیفیت زندگی آمریکا انتخاب می‌کنند.

 

 

در میان برندگان امسال، دکتر غلامعلی پیمان نیز حضور دارد. مهمترین دلیل شهرت وی، اختراع عمل جراحی لیزیک است که به کمک آن افراد دارای ضعف بینایی می‌توانند بدون استفاده از عینک دید طبیعی خود را بازیابند.

 

 

دکتر پیمان در سال ۱۳۶۸ با ثبت اختراع رسمی جراحی لیزیک، انقلاب بزرگی در چشم‌پزشکی جهان ایجاد کرد و در سال ۱۳۸۴ با نظر بیش از 30 هزار تن از چشم‌پزشکان جهان به عنوان یکی از اعضای تالار مشاهیر چشم‌پزشکی جهان شناخته شد.



ادامه مطلب ...
پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 26042
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: