شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:بازار, :: 12:58 :: نويسنده : ساسان

بازار سبزی فروشان در یینچوان چین

بازار سبزی فروشان
 

پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:دماوند, :: 12:55 :: نويسنده : ساسان

نمایی زیبا از کوه فوجی در ژاپن

کوه فوجی

 

پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:کولر, :: 12:53 :: نويسنده : ساسان


خواب روی هندوانه در بازار میوه جامو هند

هند

چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:کاهو, :: 8:37 :: نويسنده : ساسان

 ساخت کانتینرهای تولید کاهو در ایران/ صادرات کاهو به کشورهای حوزه خلیج‌فارس

 
:: ::  نويسنده : مقدم
 

 

ژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کانتینرهایی را برای رشد، کشت و صادرات کاهو تولید کردند که می توان در محیط عاری از آفت و علف هرز در طول سال 5 بار اقدام به کشت کاهو در محیط این کانتینرها کرد.

 

صفورا سادات موسوی پور- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شرایط آب و هوایی کشورهای حوزه خلیج فارس اظهار داشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل نداشتن آب و هوای مناسب برای کشت قادر نیستند بسیاری از محصولات چون مانند کاهو که گیاه سازگار با شرایط مختلف آب و هوایی است و در ایران قیمت پایینی دارد، تولید کنند.وی استفاده از کانتینرهای ویژه برای کشت محصولات کشاورزی را از راهکارهای تولید محصولات در این کشورها نام برد و یادآور شد: برخی از این کشورها سفارش تولید کانتینر کشت کاهو از کشور ژاپن را داشتند که هر کانتینر با قیمت 800 هزار خریداری شد. این کانتینرها کاهو را با شرایط و پارامترهای تنظیم شده تولید می کنند.موسوی با اشاره به اجرای پروژه تحقیقاتی در این زمینه خاطر نشان کرد: در این طرح تحقیقاتی موفق به تولید کانتینرهایی برای کشت کاهو شدیم که می تواند در مدت 2 ماه کشت کاهو داشته باشد.مجری طرح با بیان اینکه از مرحله بذر تا برداشت در این کانتینرها انجام می شود، اظهار داشت: قابلیت تولید هر کانتینر 10 هزار و 800 کاهو است و دوره برداشت آن در طول سال 5 بار است.
 

 
کانتینرهای کشت کاهو که از مرحله بذر تا برداشت محصول در این محیط انجام می شود

این محقق با تاکید بر آنکه کنترل حرارت محیط کانتینر از طریق کنترل حرارت محیط ریشه صورت می گیرد، یادآور شد: افزایش سرعت رشد در کوتاه ترین مدت زمان ممکن، صرفه جویی 80 درصدی در مصرف آب، محلول غذایی و انرژی، افزایش عملکرد و کاهش چشمگیر طول دوره رشد، حداکثر استفاده از اکسیژن و دی اکسید کربن محیط و مهار پاتوژن و بیماریهای گیاهی از دیگر مزایای کانتینرهای تولید شده است.این محقق با بیان اینکه نشا حاصله از این کانتینرها گیاهی سالم است که پتانسیل تبدیل شدن به یک گیاه قوی را دارد، اضافه کرد: یکی از رقبای بسیار قوی برای بذر در حال جوانه زنی کاهو علفهای هرز هستند که در این روش علفهای هرز در بستر کشت نشا کاهو قادر به رشد نیستند.موسوی پور از کاربردی شدن این کانتینرها خبر داد و گفت: کانتینرهای رشد کاهو را یا یک هشتم قیمت آن تولید کردیم که در حال حاضر در کشور کویت تجاری سازی شده است.

 

چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:نوین برق , :: 8:33 :: نويسنده : ساسان

 توليد برق ساختمان با پنجره‌هاي خورشيدي!

 
جمعه 8 ارديبهشت 1391,
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
:: ::  نويسنده : مقدم
 

 

N.jpg

يك تيم تحقيقاتي موفق به ساخت پنجره‌هايي با قدرت توليد انرژي الکتريسيته با استفاده از نور خورشيد شد.به گزارش سرويس فناوري ايسنا، طي چهار سال گذشته، يک تيم تحقيقاتي از دانشگاه «فليندر» ساخت پنجره‌هاي هوشمند را مورد بررسي قرار داده و اخيرا موفق به توليد پنجره‌هايي با قدرت توليد انرژي الکتريسيته با استفاده از نور خورشيد شدند.براي رسيدن به اين هدف، يک دانشجوي دکتري به نام «مارک بيست» با استفاده از نانولوله‌هاي کربني پيل خورشيدي جديدي توليد کرده است.برخلاف نمونه‌هاي مبتني بر سيليکون، نانولوله‌هاي کربني ارزان بوده و قادرند با کارايي بيشتري انرژي توليد کنند.«بيست» مي‌گويد: نيروي خورشيدي يکي از گرانقيمت‌ترين منابع تجديدپذير انرژي است.پيل‌هاي خورشيدي سيليکوني که امروزه استفاده مي‌شوند، بسيار گران‌قيمت بوده و براي خالص‌سازي آنها بايد انرژي زيادي صرف کرد.بازدهي پيل‌هاي خورشيدي سيليکوني تقريبا 10 درصد است که اگر با اين کارايي کار کنند، 15 سال طول مي‌کشد تا انرژي صرف شده براي توليد آنها جبران شود، زيرا براي توليد اين پيل‌ها از سوخت‌هاي فسيلي استفاده مي‌شود.«بيست» مي‌افزايد: نانولوله‌هاي کربني شفاف هستند، به اين معنا که مي‌توان آنها را مستقيما روي شيشه پنجره‌ها اسپري کرد بدون اين که مانع از عبور نور خورشيد شوند. علاوه‌براين، نانولوله‌هاي کربني انعطاف پذيرند، بنابراين مي‌توان آنها را روي مواد مختلف از قبيل پارچه‌ها اضافه کرد.چنين فناوري براي کساني که در حوزه تبليغات فعال هستند، بسيار جذاب است.«بيست» مي‌گويد: هر چند مقدار انرژي که اين پنجره خورشيدي توليد مي‌کند، جوابگوي تمام انرژي مورد نياز براي يک دفتر کار نيست، اما داراي مزاياي مالي و زيست محيطي قابل توجهي است.در هر جايي که پنجره وجود داشته باشد، اين پوشش قابل استفاده خواهد بود؛ از آن جايي که نصب پنجره و شيشه، با حضور يا عدم حضور اين پوشش، قيمت يکساني دارد، بنابراين استفاده از اين سيستم مقرون به‌صرفه است.استفاده از اين سيستم مانند اين است که پنجره‌ها رنگ شود، در حالي که اين رنگ زدن منجر به توليد الکتريسيته مي‌شود، از آن جايي که بيشتر ساختمان‌هاي اداري فاقد فضاي کافي براي نصب پنل‌هاي خورشيدي هستند، استفاده از اين پنجره‌ها بسيار مفيد است.اين فناوري شباهت زيادي به فرايند فتوسنتز دارد، فرايندي که در آن گياهان از نور خورشيد انرژي توليد مي‌کنند. با اين تفاوت که در اين فناوري از نانولوله‌هاي کربني براي توليد جريان الکتريسيته استفاده مي‌شود. زماني که نور به اين پيل خورشيدي مي‌تابد، الکترون‌ها درون نانولوله‌ها توليد شده و موجب کارکرد ادوات الکترونيکي مي‌شوند. تاکنون از اين سيستم يک نمونه آزمايشگاهي توليد شده است که در قدم بعد بايد اين پيل خورشيدي کربني را در مقياس صنعتي توليد کرد. اگر همه کارها روي برنامه انجام شود، مي‌توان انتظار داشت تا 10 سال آينده اين فناوري به بازار برسد.

چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:آب, :: 8:11 :: نويسنده : ساسان

 ه كمك بيل گيتس محقق مي‌شود تبديل آب توالت به آب آشاميدني

دو شنبه 21 فروردين 1391,
نويسنده : مقدم
 

 

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از جنتسايد، تحقق طرح قابل آشاميدن كردن آب توالت ها مشكل كمبود آب در برخي از كشورهاي جهان سوم  را كاهش خواهد داد.همگان بيل گيتس را براي نبوغش در انفورماتيك مي شناسند. اما وي در حفظ محيط زيست از چه ايده هايي استقبال مي كند. با حمايت مالي از طرح قابل آشاميدن كردن آب توالت ها ، بنيانگذار مايكروسافت  تلاش مي كند تا جان ميليون ها نفر را نجات دهد.به گفته دانشمندان ، هر بار كه فردي در توالت سيفون را مي كشد ، آب به هدر رفته قابل ملاحظه بوده و همين مساله زندگي هزاران نفر را به خطر مي اندازد."سارا هيگ" كه  ايده آشاميدني كردن آب توالت ها را ارائه كرده است توانست توجه گيتس را به اين طرح جلب كند تا او هزينه تحقق آن را به عهده بگيرد.وي مي گويد: بديهي است كيفيت اين آب مانند آب معدني داخل بطري نيست ولي با اين حال مي توان آن را با اطمينان خاطر نوشيد.از سوي ديگر بيل گيتس اين طرح را انقلابي مي داند زيرا به كمك آن مي توان جان ميليون ها نفر در كشورهاي جهان سوم كه با كمبود آب مواجه هستند را نجات داد.اگر اين طرح محقق شود ، مشكل كمبود آب در مناطقي كه دچار آن هستند كاهش خواهد يافت.اما اين طرح امكان دارد با يك مشكل اساسي مواجه شود و آن جا انداختن نوشيدن اين آب در افكار عمومي است. چه كسي فكر مي كرد روزي برسد كه مي توان آب توالت را نوشيد؟


 
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:بدن , :: 8:6 :: نويسنده : ساسان

 روياي توليد برق از گرماي بدن به واقعيت پيوست

 
چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391,
  نويسنده : مقدم
 
انسان مقدار زيادي انرژي توليد مي‌كند، ولي بخش اعظم آن به هدر مي‌رود. تكنولوژي نه‌چندان جديدي به نام پيزوالكتريك مي‌تواند از حركات بدن، الكتريسيته توليد نمايد، اما تا به حال كسي نتوانسته از گرماي بدن براي توليد انرژي الكتريكي استفاده كند. اما اكنون به نظر مي‌رسد يك فناوري نوين به نام پاورفلت (Power Felt)مي‌تواند فرآيند فوق را محقق سازد. كوري هويت (Corey Hewitt) دانشجوي دكتري مركز نانوتكنولوژي و مواد مولكولي دانشگاه ويك فورست توانست با يك روش ساده، انرژي ترموالكتريسيته يا گرمابرقي را از طريق گرماي بدن به‌دست آورد.شايد يك روز ژاكت شما بتواند نيروي موردنياز گوشي تلفن‌تان را تامين كند. در اينجا ما در مورد پيزوالكتريك كه نيروي الكتريسيته را از طريق فشار ناشي از حركت مكانيكي توليد مي‌نمايد و مواد فتوولتايي كه از نور خورشيد، برق توليد مي‌كند صحبت نمي‌كنيم بلكه منظور مواد گرمابرقي جديد با نام پاورفلت است كه اختلافات دمايي را به ولتاژ الكتريكي تبديل مي‌كند.پاورفلت در حقيقت يك دستگاه ترموالكتريسيته يا گرمابرقي است كه مي‌تواند نيروي موردنياز 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:جدید, :: 8:3 :: نويسنده : ساسان

 میوه های نوبر این روزها به خاطر قیمت بالایشان سر و صدا به پا کرده اند، اما شاید بد نباشد که بدانید این نوبرهای زودرس، نه تنها برای اقتصاد خانواده تهدید به حساب می آیند، بلکه ممکن است سلامت خانواده شما را هم تهدید کنند!

 استفاده از هورمون ها و مواد شیمیایی در پرورش میوه باعث می شود میوه ها ظاهر بهتری پیدا کنند، درشت تر و آبدارتر شوند و زودتر از زمان طبیعی شان به بازار برسند. همه این ها یک معنا دارد: مشتری بیشتر، قیمت بالاتر و سود اقتصادی بیشتر. این میوه ها با کمی دستکاری هورمونی، می توانند آنقدر بزرگ شوند که رکورد گینس را هم ثبت کنند. مثل خیار 2متری که دو سال قبل رکورددار گینس شد یا سیب زمینی 11 کیلویی که در سال 2006 برای پرورش دهنده اش رکوردزنی کرد.اما حتی اگر میوه ها رکورد شکن هم نشوند، رشد سریع آنها کمک می کند تا یک فصل زودتر به بازار برسند و به خاطر نوبر بودن، قیمت های نجومی پیدا کنند و سود چشمگیری را به جیب پرورش دهنده شان بریزند. اما صرف نظر از همه این ها، میوه های هورمونی طعم اصلی خود را ندارند و در رقابت با میوه های ارگانیک حرفی برای گفتن نخواهند داشت. آنها به سرعت تغییر رنگ می دهند و بافت و عطرشان از بین می رود.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:پیشخوان, :: 10:20 :: نويسنده : ساسان

 دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمامی اقشار جامعه، شناسایی مجراهای ارتباطی و تکثر کانال های ارتباطی، ایجاد ساز و کارها و بسترهای لازم به منظور عرضه ی خدمات مناسب، در دسترس بودن مراکز خدمات و... از جمله مهمترین موضوعاتی است که هر دولت خدمتگزار باید به صورت تشکیلاتی برای آنها برنامه های شفاف ومشخصی ارائه کند.

کاهش فاصله ی مراکز خدمات با مخاطبان وتوزیع متناسب امکانات در شهرها وروستاهای کشور، ضرورت ایجاد مراکز و دفاتری را در گستره شهرها وحتی در روستاهای کشور برای عملیاتی کردن این خدمات، اجتناب ناپذیر کرده است.

دفاتر پیشخوان که وظایفشان



ادامه مطلب ...
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:گزارش , :: 10:6 :: نويسنده : ساسان

در بازدید آموزشی که با هدف  توانمند سازی شرکت ها  و انتقال تجربه و کسب مهارت های مدیریتی  بین مدیران عامل شرکتها فنی مهندسی کشاورزی در استان مازندران انجام شد از شرکت تعاونی خدمات فنی مهندسی زرین دشت ساری و شرکت فنی مهندسی بهار گستر طبرستان و شرکت فنی مهندسی یاوران زنبق طلایی  و همچنین باغ مرکبات مر کز تحقیقات قائمشهر که خیلی زیبا و دیدنی بود و گلخانه مهندس امیر دولتیان بازدید شد و در روز آخر نیز جلسه ای با انجمن فنی مهندسی کشاورزی و شرکت های آن استان بر گزار گردید و  مدیران عامل شرکت ها در دیداری چهره به چهره به تبادل اطلاعات پرداختند.

اهم مسایل مطرح شده : ایجاد بانک نشاء- تکمیل شناسنامه بهره بردار - انجام پروژه های پایان نامه ای و تحقیقاتی  توسط شرکت ها - مشکل بیمه شرکت ها - کیفی سازی شرکت ها -صندوق مادر تخصصی برای شرکت ها در تهران - دفترچه باغ - حقوق قانون کار برای شرکت ها - نحوه مشارکت در قرار داد ها - توزیع امکانات - خرید محصولات - و تسهیلات خرید کلزا توسط شرکتها فنی مهندسی - خرید نشاء- بانک نشاء - مشکلات مالیات برای شرکت ها - بررسی ماده 80اداره کار - معافیت های مالیاتی بحث و بررسی گردید .

شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:دفاتر, :: 13:32 :: نويسنده : ساسان

شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی هر چه سریعتر جهت پیگیری امور مربوط به دفاتر پیشخوان ، به سایت (دفاتر پیشخوان دولت خراسان رضوی ) مراجعه کنند .

پیرو درج آگهی فراخوان عمومی ایجاد دفاتر پیشخوان دولت در استان خراسان رضوی

 

مدیران محترم دفاتر پیشخوان خدمات دولت خراسان رضوی

با سلام

با توجه به تماسهای مکرر و پیگیریهای مدیران محترم دفاتر در خصوص فراخوان اعلام شده از سوی استانداری محترم جهت صدور مجوز تاسیس دفاتر پیشخوان در سطح استان ، که موجیات نگرانی دفاتر را ایجاد نموده است ، به اطلاع می رساند با توجه به وضعیت نامطلوب دفاتر از نظر مالی و در آمدی ، انجمن طی نامه ای شرایط فعلی مالی دفاتر را بعرض ریاست محترم کارگروه رسانیده است امید آن داریم که ریاست محترم کارگروه به کمک دفاتر آمده و دستور محدود نمودن این فراخوان را صادر تا بدینوسیله موجبات کاهش نگرانیهای مسئولین محترم دفاتر را فراهم آورند.

 

 

شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:دارچین, :: 13:17 :: نويسنده : ساسان


خواص دارچین
دارچين از پوست  درختي است كه تا 10 متر ريشه مي كند برگ اين درخت سبز سير و داراي گلهاي برنگ سفيد مي باشد . پوست اين درخت را كنده و معمولا پودر مي كنند و در غذا يا بعنوان چاي از آن استفاده مي كنند .
1-دارچين معده را تميز و آرام و قوي مي كند .
2-دارچین اشتها اور ، نشاط آور بوده و نفس را باز می کند .
3-اثر پني سيلين و آنتي بيوتيك را به مقدار زيادي دارا است.
4-افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و نیز پیشگیری از سرطان است.
 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:بازدید, :: 8:10 :: نويسنده : ساسان

 بازدید آموزشی انگیزشی مدیران عامل شرکت های فنی مهندسی کشاورزی 

حرکت 91/2/18 ساعت 5 عصر

سه روز ساری جهت  بازدید  و اموزش چهره به چهره

با  هدف کسب تجربه و ارتقائ دانش مدیران عامل شرکت های فنی مهندسی کشاورزی  در مازندران

بازگشت 91/2/21 عصر ،بازگشت به مشهد مقدس 

 

 

 

شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:گوجه سبز ,لوکس بلاگ , :: 9:59 :: نويسنده : ساسان

        گوجه سبز

      به میوهٔ درختان مختلفی که متعلق به نژاد PRUNUS از خانوادهٔRosaceae هستند، اطلاق می‌شود. بر پایهٔ نوشته‌های قدیمی، نژاد این گیاه قدمت ۲۰۰۰ ساله دارد و چینی‌ها اولین کسانی بودند که به کشت آن اقدام کردند. گفته می‌شود که این گیاه از طریق سوریه یا ایران به یونان آورده شده‌است. درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ‌های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن در می‌آیند. آب و هوای سرد باعث ایجاد رنگ قهوه‌ای و ظاهر نامطلوب میوهٔ گوجه سبز می‌شود. این میوه به سرعت می‌رسد و مدت نگهداری آن در یخچال ۴ روز است. گوجه سبز به صورت تازه و پخته در خورش‌ها مصرف می‌شود. این میوه غنی از ویتامین C ، اسید مالیک ، اسید سیتریک است. مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوجه سبز

کربوهیدرات ۵۱/۸ گرم ، چربی ۸۴/۲ گرم ، پروتئین ۶/۱ گرم ، فیبر خام ۵/۰ درصد .

با مصرف ۱۰۰گرم گوجه سبز ، ۵ درصد ویتامین A ،۱/۲ درصد ویتامینB۱ ( تیامین ) ، ۹/۱ درصد ویتامین B۲ ( ریبوفلاوین ) ، ۸/۲ درصد نیاسین ، ۱۳ درصد ویتامین C ، ۵/۱ درصد کلسیم ، ۲/۲ درصد فسفر ، ۵ درصد آهن و ۶/۳پتاسیم مورد نیاز در روز تامین می‌شود.

خواص درمانی

CULPEPES، گیاه شناس معروف قرن ۱۷ عقیده داشت که مصرف گوجه سبز برای بهبود طعم دهان مفید است و پختن برگ‌های درخت گوجه سبز در سرکه می‌تواند در درمان کرم‌های حلقوی موثر باشد. از خواص دیگر این میوه ، خاصیت مسهلی آن است که به خوبی شناخته شده‌است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل کاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی- روده‌ای است.

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد. اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد. این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد. همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی این میوه هستند.

مطالعات نشان می‌دهد که این میوه می‌تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به دلیل وجود اسید اسکوربیک ( ویتامینC )، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می‌شود.

فواید گوجه سبز

مصرف گوجه سبز برای درمان شب‌كوری، مفید است و همچنین بیماری‌های نقرس، رماتیسم و تصلب شرایین با خوردن گوجه سبز بهبود می‌یابد


 ‌ا‌ین روزها وارد هر خانه‌ای می‌شوید از شما با گوجه سبز پذیرایی می‌كنند و كمتر كسی است كه در برابر طعم دوست‌داشتنی گوجه سبز مقاومت كند. اما بد نیست بدانید ارزش غذایی 100 گرم گوجه سبز برابر است با 8 گرم كربوهیدرات، 84/2 گرم چربی، 6/1 گرم پروتئین و فیبر خام نیم درصد.همچنین با خوردن 100 گرم گوجه‌سبز، 5 درصد ویتامین A، دو درصد ویتامین1 B، یك و نه دهم درصد ویتامین2 B، دو و هشت دهم درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین C، پنج درصد كلسیم، 2 درصد فسفر و 5 درصد آهن مورد نیاز بدنتان تامین می‌شود.

مصرف گوجه سبز برای درمان شب‌كوری، مفید است و همچنین بیماری‌های نقرس، رماتیسم و تصلب شرایین با خوردن گوجه سبز بهبود می‌یابد. گوجه سبز، خاصیت مسهلی دارد و خشك شده آن برای درمان اعصاب و كم‌خونی مفید است. همچنین مدر است و اعمال كلیه‌ها را تنظیم می‌كند.

جوشانده 25 تا 30 گرم برگ درخت گوجه سبز، كشنده انگل‌های معده است و این خاصیت در هسته گوجه سبز هم وجود دارد.البته فراموش نكنید برگ گوجه سبز نفاخ است و برای معده مضر است، مگر آن كه همراه با یك مسهل خورده شود.

برخی پزشكان معتقدند این میوه ترش‌مزه برای درمان تومورها هم موثر است و كودكان در حال رشد خوب است روزانه مقداری گوجه سبز نوش جان كنند.كسانی كه به مزه ترش حساسند، می‌توانند از پخته شده آن در انواع خورش‌ها استفاده كنند.

به دلیل طبیعت سرد گوجه سبز در برخی شهرهای شمالی كشورمان این میوه را همراه با سبزی‌های كوهی كه خاصیت گرم دارند، مصرف می‌كنند.



شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:مجله, :: 9:42 :: نويسنده : ساسان


آب و خاك (علوم و صنایع كشاورزی)   دانشكده كشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد
آفات و بیماریهای گیاهی   موسسه تحقیقات گیاهپزشكی كشور
اقتصاد كشاورزی (اقتصاد و كشاورزی)   انجمن علمی اقتصاد كشاورزی ایران
اقتصاد كشاورزی و توسعه   وزارت جهاد کشاورزی
اقتصاد و توسعه كشاورزی (علوم و صنایع كشاورزی)   دانشكده كشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد
بیابان   دانشگاه تهران
بیماریهای گیاهی   انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران
پژوهش كشاورزی   دانشكده كشاورزی دانشگاه بوعلی سینا
پژوهش های تولید گیاهی (علوم كشاورزی و منابع طبیعی)   دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان
پژوهش های حبوبات ایران   دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشكده علوم گیاهی
پژوهش های حفاظت آب و خاك (علوم كشاورزی و منابع طبیعی)   دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان
پژوهش و سازندگی   وزارت جهاد کشاورزی
پژوهشنامه اصلاح گیاهان زراعی   معاونت پژوهشی دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی ساری
پژوهشهای خاك (علوم خاك و آب)   موسسه تحقیقات آب و خاك
پژوهشهای زراعی ایران   دانشكده كشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد
پژوهشهای صنایع غذایی (دانش كشاورزی)   دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز
پژوهشهای علوم دامی (دانش كشاورزی)   دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز
پژوهشهای علوم و صنایع غذایی ایران   گروه علوم و صنایع غذایی دانشكده كشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد
تحقیقات اقتصاد كشاورزی   دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
تحقیقات اقتصاد و توسعه كشاورزی ایران (علوم كشاورزی ایران)   پردیس كشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
تحقیقات جنگل و صنوبر ایران   موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع
تحقیقات ژنتیك و اصلاح گیاهان مرتعی و جنگلی ایران   موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع كشور
تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران   موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع كشور
تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران   موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع كشور
تحقیقات مرتع و بیابان ایران   موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع كشور
تحقیقات کشاورزی ایران   دانشكده كشاورزی، دانشگاه شیراز
تولیدات گیاهی (مجله علمی كشاورزی)   دانشگاه شهید چمران اهواز- دانشكده كشاورزی
جنگل و فرآورده های چوب (منابع طبیعی ایران)   دانشكده منابع طبیعی دانشگاه تهران
حفاظت گیاهان (علوم و صنایع كشاورزی)   دانشكده كشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد
دانش آب و خاك (دانش كشاورزی)   دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز
دانش علف های هرز   انجمن علوم علف های هرز ایران
دانش كشاورزی پایدار (دانش كشاورزی)   دانشكده كشاورزی، دانشگاه تبریز
دانش گیاهپزشكی ایران (علوم كشاورزی ایران)   پردیس كشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
دانش کشاورزی   دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز
رستنیها   موسسه تحقیقات گیاهپزشكی كشور
روستا و توسعه   موسسه پژوهشهای برنامه ریزی، اقتصاد كشاورزی و توسعه روستایی- وزارت جهاد كشاورزی
ژنتیك نوین   انجمن ژنتیك ایران
شیلات (منابع طبیعی ایران)   دانشكده منابع طبیعی دانشگاه تهران
صنایع چوب و كاغذ ایران   انجمن علوم و صنایع چوب و كاغذ ایران
علوم باغبانی (علوم و صنایع كشاورزی)   دانشكده كشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد
علوم ترویج و آموزش كشاورزی ایران   انجمن علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران
علوم خاک و آب   موسسه تحقیقات خاک و آب
علوم كشاورزی ایران   پردیس كشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه تهران
علوم كشاورزی و منابع طبیعی   دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان
علوم و صنایع کشاورزی   دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد
علوم و فناوری چوب و جنگل (علوم كشاورزی و منابع طبیعی)   دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان
علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی   دانشگاه صنعتی اصفهان
گیاه پزشكی (مجله علمی كشاورزی)   دانشگاه شهید چمران اهواز- دانشكده كشاورزی
مجله آبیاری و زهكشی ایران   انجمن آبیاری و زهكشی ایران
مجله الكترونیك تولید گیاهان زراعی   دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان و انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران
مجله به زراعی نهال و بذر (نهال و بذر)   موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر
مجله به نژادی نهال و بذر (نهال و بذر)   موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر
مجله بین المللی علوم و فناوری کشاورزی   دانشگاه تربیت مدرس
مجله پژوهش آب ایران   دانشگاه شهركرد
مجله تحقیقات مهندسی کشاورزی   موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی
مجله جنگل ایران   انجمن جنگلبانی ایران
مجله چغندر قند   موسسه تحقیقات چغندرقند
مجله علمی شیلات ایران (فارسی)   موسسه تحقیقات شیلات ایران
مجله علمی کشاورزی   دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده کشاورزی
مجله علوم باغبانی ایران (علوم كشاوری ایران)   دانشكده كشاورزی، دانشگاه تهران
مجله علوم زراعی ایران   انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران
مجله علوم شیلاتی ایران (انگلیسی)   موسسه تحقیقات شیلات ایران
مجله علوم گیاهان زراعی ایران (علوم كشاورزی ایران)   پردیس كشاورزی و منابع طبیعی ایران
مجله علوم و صنایع غذایی   انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران
مجله علوم و فنون باغبانی ایران   انجمن علوم باغبانی ایران
مجله علوم و مهندسی آبخیزداری ایران   انجمن آبخیزداری ایران
مجله کشاورزی   پردیس ابوریحان، دانشگاه تهران
مرتع   انجمن مرتعداری ایران
مرتع و آبخیزداری (منابع طبیعی ایران)   دانشكده منابع طبیعی دانشگاه تهران
منابع طبیعی ایران   دانشكده منابع طبیعی دانشگاه تهران
مهندسی بیوسیستم ایران (علوم كشاورزی ایران)   پردیس كشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
نامه انجمن حشره شناسی ایران   انجمن حشره شناسی ایران
نهال و بذر   موسسه تحقیقات و علوم كشاورزی
---------------

شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:نو, :: 9:32 :: نويسنده : ساسان

در دنیای بزرگ نویسندگان و مقاله نویسان رسانه ای جهان و به ویژه در زمینه های علمی و تحقیقاتی فیلیپ بریشر یکی از سرشناس ترین هاست. او چند سال پیش و در حالی که قدم های ابتدایی ایران پس از انقلاب در زمینه دانش های گوناگون و از جمله تحقیقات زیست فناوری در حال شکوفا شدن بود در گزارشی خواندنی و با عنوان ایران به پیشروی اصلی تحقیقات زیست فناوری تولید برنج تبدیل می شود، گام های بلند محققان داخلی در این زمینه را مورد ستایش قرار داده بود. جالب این که این گزارش از سوی بسیاری از رسانه های خبری جهان از جمله آسوشیتدپرس با استقبال مواجه شده و منتشر شده بود.

در این مقاله آمده است: دانشمندان هسته ای ایران توجه جهانیان را به خود جلب کرده و گویی بر سایر افق های علمی و تحقیقاتی ایرانی سایه افکنده اند، اما نمی توان زیست شناسان این کشور را نیز نادیده گرفت. آنها در قالب تلاشی شجاعانه دست به کار بزرگی زده اند که نتیجه ای جز ایجاد انقلابی بزرگ در صنایع کشاورزی جهان نخواهد داشت.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:سن, :: 8:18 :: نويسنده : ساسان

ارسال به دوستان
مدیر جهادکشاورزی فارسان:
آفت "سن گندم" به 100 هکتار از مزارع فارسان خسارت زد

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان فارسان گفت: بیش از 100 هکتار از مزارع گندم فارسان در معرض تهدید سن گندم قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: آفت "سن گندم" به 100 هکتار از مزارع فارسان خسارت زد

 

 

 

 

    ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 100 هکتار از مزارع گندم این شهرستان در معرض تهدید به آفت سن گندم است.

وی افزود: سن ‌حشره‌ای است که از گندم تغذیه می‌کند، این حشره مهاجم علاوه بر کاهش مستقیم میزان محصول با تزریق ترشحات بزاقی خود که حاوی آنزیم‌های پروتئاز است باعث تغییرات شدیدی در دانه یا آرد حاصل از گندم سن‌‌زده می‌شود.

شیرانی درباره دلایل بروز گسترده سن گندم، گفت: حشره سن ‌از نظر اکولوژی بر روی پوا وکارکس،‌ گندم‌های وحشی ‌و علف‌های هرز از خانواده گرامینه،‌ در مراتع زندگی می‌کند که با تخریب مراتع و کشت گندم، زیستگاه طبیعی آنها تخریب و مزارع با غذای بیشتر جایگزین می‌شود که این فراوانی غذا باعث افزایش جمعیت سن می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فارسان با بیان اینکه خشکی و گرما، شرایط ایده‌آل حشره سن ‌است، گفت: عامل موثر دیگر افزایش محصول گندم است، علاوه بر این غذای بیشتری در دسترس این حشره قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برداشت محصول بیشتر به زمان بیشتری هم نیازمند است در نتیجه طولانی‌تر شدن دوره برداشت، زمان بیشتری برای تغذیه حشره سن از مزارع گندم فراهم می‌شود و با مدت زمان طولانی‌تر تغذیه علاوه بر زاد و ولد بیشتر قوی‌تر شده و در زمستان مرگ‌ومیر کمتری دارد.

شیرانی با اشاره به اقدامات مناسب مقابله با آفت سن ‌گندم، گفت: ضد عفونی و مبارزه با آفت سن ‌پس از برداشت گندم سن‌زده ممکن نیست بر این اساس باید با حشره سن،‌ در مزارع مبارزه کرد به این منظور در دو مرحله باید مزارع سمپاشی شود.

شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:محلول پاشی, :: 8:17 :: نويسنده : ساسان

ارسال به دوستان
به ‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از سرمازدگی
محلول پاشی راهکار مؤثر در تأمین مواد غذایی مزارع گندم است

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: به ‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از سرمازدگی، در راستای ارتقای عملکرد، محلول پاشی مزارع گندم در دستور کار مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: محلول پاشی راهکار مؤثر در تأمین مواد غذایی مزارع گندم است

 

 

 

 

 

 

      به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی، صبور بیلندی با اشاره به اینکه پس از سرما و پراکنش نامناسب باران در سطح استان که مزارع گندم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: این عوامل سبب کاهش در رشد در ماه‌های دی و بهمن و اوایل اسفند شد که توصیه به انجام آبیاری منظم و دادن کود می‌تواند تا حد بسیار زیادی رشد رویشی گندم و در نتیجه عملکرد نهایی را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: محلول‌پاشی مزارع گندم به وسیله کودهای ریزمغذی در مزارع گندم آغاز شده است و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این امر ادامه داشته و با نظارت مهندسان ناظر مزارع گندم سطح بیشتری از مزارع گندم تحت پوشش قرار می‌گیرد که این امر گویای استقبال زارعین نسبت به این موضوع و بذل اهمیت آنها در ارتباط با افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول خود است.

شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:کمک, :: 8:10 :: نويسنده : ساسان


 
امام جمعه کازرون:
دولت در خرید گندم، کشاورزان را بیشتر
درک کند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه کازرون گفت: دولت گندم را از کشاورزان بسیار ارزان‌تر از قیمت بازار خریداری می‌کند که انتظار می‌رود کشاورزان زحمت‌کش را بیشتر درک کند.

 

خبرگزاری فارس: دولت در خرید گندم، کشاورزان را بیشتر درک کند

 

 

 

 

 

 

     به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازون با تقدیر از برگزاری پیش همایش کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در سخنانی اظهار داشت: فصل برداشت محصول آغاز شده و کشاورزان بدهکار و مقروض هستند از این رو، از مسئولان به‌ویژه استاندار فارس می‌خواهیم در مورد نرخ خرید گندم از کشاورزان تدابیری اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از کلام خدا زکات را از نشانه‌های پاک‌شدن مال و تربیت و تزکیه انسان برشمرد و گفت: در سال زراعی برداشت محصول قرار داریم و از کشاورزان و آحاد مردم که وضعیت مالی خوبی دارند دعوت می‌کنیم با پرداخت این فریضه واجب الهی مالشان را پاک کنند.

خرسند در بخش دیگری از سخنانش با گرامی‌داشت هفته معلم تصریح کرد: آموزش و پرورش کشورمان هنوز به معنای واقعی اسلامی نشده و مورد دلخواه امام و رهبری قرار نگرفته که در این راستا امید داریم با اجرای سند تحول بنیادی شاهد رشد و تعالی در سیستم تعلیم و تربیت کشورمان باشیم.

خطیب نماز جمعه کازرون افزود: نسل امروز ما باید بهترین الگوی خود را شهدا بدانند و از الگوهای مبتذل دشمنان و نیز بعضی هنرپیشگان و بازیکنان فوتبال خارجی که الگویی برای ما نیستند، به دور باشند.

این مسئول بیان داشت: در راستای الگوسازی شهدا برای نسل جوان و نوجوان کشورمان از آموزش و پرورش گرفته تا صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی و مردم متدین باید به درستی ایفای نقش کنند.

وی 16 اردیبهشت ماه  سال‌روز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کازرون را گرامی داشت و گفت: در این روز مسئولان شهر باید با نصب بنر و پلاکارد حاوی سخنان رهبری این روز پرخیر و برکت را گرامی بدارند تا در اذهان عمومی ماندگار باشد.

خرسند در پایان از جوانان و کسانی که توانایی دارند خواست به عضویت افتخاری هلال‌احمر در بیایند تا با دیدن آموزش‌های لازم در مواقع ضروری به خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه بشتابند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

 

دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:ثبت نام کارشناسی کشاورزی, :: 12:10 :: نويسنده : ساسان

ثبت نام دوره هاي كارشناسي پیوسته و ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمي كاربردي آغاز شد

ثبت نام دوره هاي كارشناسي پیوسته و ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمي كاربردي از روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه آغاز و تا 17 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه جامع علمي كاربردي ، دكتر علی صدر ، معاون سنجش و خدمات آموزشی دانشگاه با اعلام اين خبر افزود: ثبت نام دوره هاي كارشناسي پيوسته و ناپيوسته ترمی دانشگاه جامع علمي كاربردي در 136 رشته ، 1125 كد رشته محل و ظرفيت پذيرش حدود 78 هزار نفر در 4 گروه آموزشي صنعت ، كشاورزي ، مدیریت و خدمات اجتماعي و فرهنگ و هنر انجام مي شود.

دكتر صدر در ادامه اظهار داشت: ثبت نام دوره هاي كارشناسي ترمی دانشگاه جامع علمي كاربردي به صورت الكترونيكي انجام مي شود ، لذا داوطلبان مي بايست پس از تهيه دفترچه و كارت اعتباري از دفاتر پستي سراسر كشور و یا استفاده از کارت های بانکی شبکه شتاب براي ثبت نام در مهلت مقرر به پايگاه الكترونيكی سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس www.sanjesh.org مراجعه نمايند.

معاون سنجش و خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: آزمون دوره هاي كارشناسي پيوسته و ناپيوسته ترمی دانشگاه جامع علمي كاربردي روز جمعه 30 تیرماه سال جاري به طور همزمان توسط سازمان سنجش در سراسر كشور برگزار مي شود .

دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:ثبت نام, :: 11:51 :: نويسنده : ساسان

 

 

پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ناپيوسته در مجتمع آموزش جهاد كشاورزي خراسان رضوي

مركز آموزش جهاد كشاورزي خراسان رضوي در مقطع كارشناسي ناپيوسته ترمي در 15 رشته تحصيلي دانشجو مي پذيرد .داوطلبان مي توانند

از تاريخ دوشنبه12/2/1391 لغايت 17/2/91  از طريق مراجعه به سايت سازمان سنجش http://www.sanjesh.org/group.aspx?gid=5   

 نسبت به دريافت دفترچه وثبت نام اينترنتي اقدام نمايند.

روابط عمومي مجتمع آموزش جهاد كشاورزي خراسان رضوي

پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:هوا, :: 10:14 :: نويسنده : ساسان
پيش بيني آب وهوا
احتمال بروز بارش هاي رگباري و رعد و برق در نواحي مختلف استان
خراسان رضوي - مورخ پنج‌شنبه 1391/02/07 شماره انتشار 18103

نقشه هاي پيش يابي و تصاوير ماهواره هواشناسي نشان مي دهد همچنان امواج ناپايدار به تناوب از روي استان خراسان رضوي عبور مي کند و بر اين اساس طي 48 ساعت آينده بارش هايي به شکل رگبار و رعد و برق توام با وزش باد در غالب نقاط استان پيش بيني مي شود. به گزارش پايگاه اطلاع رساني اداره کل هواشناسي استان طي اين مدت درسطح استان در نواحي کوهپايه اي به ويژه در نواحي شمالي و غربي استان احتمال بارش تگرگ، همچنين آب گرفتگي معابر وسيلابي شدن مسيل ها دور از انتظار نخواهد بود.

پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:توسعه کشاورزی, :: 9:28 :: نويسنده : ساسان
در جلسه ستاد اجرايي طرح توسعه بخش کشاورزي خراسان رضوي صورت گرفت
تاکيد استاندار بر واگذاري اراضي قابل کشت به مردم
خراسان رضوي - مورخ پنج‌شنبه 1391/02/07 شماره انتشار 18103

استاندار خراسان رضوي بر واگذاري هرچه سريع تر اراضي منابع طبيعي به مردم براي توسعه کشاورزي تاکيد کرد و گفت:

بر اساس برنامه ريزي ها سهم استان براي واگذاري اين اراضي ۱۴۰ هزارهکتار تعيين شده بود که اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اين رقم را به ۱۷۰ هزار هکتار افزايش داده است.

      محمود صلاحي در جلسه ستاد اجرايي طرح توسعه بخش کشاورزي استان افزود: از مجموع ۸۰۰ هزارهکتار اراضي زير کشت آبي و ۳۰۰ هزار هکتار زمين زير کشت ديم در خراسان رضوي، سالانه حدود 7.5 تن محصول گياهي و يک ميليون تن محصول دامي که مرتبط با کشاورزي است، توليد مي شود.وي گفت: به جز مرکبات از مجموع ۸ گروه محصولات کشاورزي در استان همه مازاد برنياز است که به ديگر استان ها و خارج از کشور صادر مي شود. وي با بيان اين که از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا پايان سال ۸۹ روش هاي آبياري در ۱۰ درصد از اراضي کشاورزي استان اصلاح شده است،

افزود: شيوه هاي آبياري در سال ۹۰ اصلاح شده و ۱۴۰ ميليارد تومان اعتبار به آن اختصاص يافته است.صلاحي ادامه داد: اميد است طي ۴ سال آينده روش هاي آبياري در هزار هکتار ديگر از اراضي استان اصلاح شود تا علاوه بر جلوگيري از اضافه برداشت آب از منابع و سفره هاي زيرزميني، ۲۵ درصد نيز در مصرف آب صرفه جويي شود.وي افزايش سطح زير کشت و توليد و همچنين ارتقاي کيفيت محصولات کشاورزي را نتيجه ديگر اصلاح شيوه هاي آبياري عنوان کرد.استاندار خراسان رضوي به موضوع ساماندهي آب هاي مرزي استان، خريد آب از تاجيکستان، تنظيم سد هاي موجود در استان و انتقال آب خزر اشاره کرد و گفت: با اجراي اين طرح ها مشکل کمبود آب در خراسان رضوي برطرف خواهد شد.وي افزود:  به همين منظور اعتبار ويژه اي به استان براي توسعه بخش کشاورزي تخصيص يافته و سهم خراسان رضوي در شناسايي و واگذاري اراضي منابع طبيعي قابل کشت ۱۴۰ هزار هکتار و اعتبار آن ۴۰۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.وي افزود: اين اراضي بايد تا خرداد ماه امسال به واجدان شرايط و تعاوني هاي کشاورزي واگذار شود.صلاحي اولويت کاري اين کارگروه را در سال جديد تلاش براي تحقق شعار امسال، اصلاح سيستم هاي آبياري، واگذاري اراضي قابل کشت منابع طبيعي و تجميع خرده مالکان بخش کشاورزي عنوان کرد.وي اذعان داشت: کشاورزي ما هنوز سنتي است و دانش بنيان نيست بايد توليد محصولات کشاورزي به ۱۳ ميليون تن برسد.وي با اشاره به اين که سال گذشته ۲ميليارد دلار از استان صادرات داشتيم، گفت: به حول و قوه الهي امسال صادرات استان به ويژه در بخش کشاورزي افزايش خواهد يافت.وي متذکر شد: از جمله اولويت هاي کاري کارگروه توسعه بخش کشاورزي در سال جاري، تحقق پيام مقام معظم رهبري در نام گذاري امسال، اصلاح سيستم آبياري، واگذاري اراضي قابل کشت منابع طبيعي و تجميع خرده مالکان بخش کشاورزي است.

      مديرعامل بانک کشاورزي هم گفت: ۱۰درصد منابع صندوق توسعه ملي به طور ريالي به توسعه بخش کشاورزي اختصاص يافت.محمد طالبي در مشهد با اشاره به اين که اين رقم ۲۰هزار ميليارد ريال است، گفت: اين مبلغ در قالب تسهيلات به بخش کشاورزي واگذار مي شود و تاکنون ۷۰۰ميليارد تومان به حساب صندوق واريز شده است.

     وي افزود: از ۳۶ميليون هکتار اراضي قابل کشت در کشور فقط نيمي از آن بهره برداري شده که هدف اين است با واگذاري اراضي منابع طبيعي قابل کشت بخش ديگري از اين وسعت به زير کشت محصولات کشاورزي برود.

      وي با اشاره به اين که طرح هاي ارائه شده از ستادهاي شهرستاني و استاني در مدت ۲۰روز بررسي و نتيجه آن اعلام مي شود، متذکر شد: دوره تنفس، مشارکت و بازپرداخت تسهيلات ارائه شده به طرح هاي ۱۵ساله با سود تقريبي ۷درصد است.وي يادآور شد: پرداخت سرمايه در گردش براي توسعه بخش کشاورزي چهارساله است.

    وي خطاب به مديران کشاورزي و حاضران در جلسه تاکيد کرد: دراين ميان کساني که تسهيلات معوق در بانک کشاورزي دارند، نمي توانند براي دريافت تسهيلات مجدد معرفي شوند چون پيش بيني مي شود با کمبود تسهيلات مواجه شويم .همچنين دکتر عباس نياوند معاون برنامه ريزي استاندار خراسان رضوي هم خواستار پرداخت تسهيلات به طرح هاي نيمه تمام و اختصاص ۲۰درصد تسهيلات اعلام شده به استان براي سرمايه در گردش طرح هاي نيمه تمام و غيرفعال شد.

   
پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 55
بازدید کل : 26037
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: