شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:تبریک, نو , سال,مبارک,باد,بادبادک, :: 9:25 :: نويسنده : ساسان

چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:توسعه, :: 8:35 :: نويسنده : ساسان

 

 

توسعه-شرکتهای-فنی-مهندسی-

ضامن-پیشرفت-بخش-کشاورزی-است

سنجش انتظارات كشاورزان از اعضاي شركت‌هاي خدمات مشاوره‌اي فني و مهندسي كشاورزي (مطالعه موردي: شهرستان اسلام‌آباد غرب)
 
 
 
 
 
 
 
عنوان (انگلیسی): Assessing Farmers’ Expectations from Members of Agricultural Engineering and Consulting Firms (Case Study: Islam-Abad –e-Gharb Township, Kurdistan, Iran)

 

نشریه: پژوهشهاي روستائي

شماره: پژوهشهاي روستائي (دوره: ۲، شماره: ۷)
نویسنده: کيومرث زرافشاني ، اميرحسين علي بيگي ، زهرا رنجبر ، عادل سليماني
کلیدواژه‌ها : شركت‌هاي خدمات فني ـ مشاوره‌اي ، مهندسان ناظر ، انتظارات ، اسلام‌آباد غرب ، سنجش
کلیدواژه‌ها (انگلیسی): Assessment , Agricultural engineering consulting firms , Islam Abad-e- Gharb. , College graduates , Higher education
چکیده:

كشاورزي به دليل كاركردهاي ويژه، همواره از محورهاي توسعه كشورها به شمار مي‌آيد. يكي از تدابير مناسب در اين زمينه، به‌كارگيري دانش‌آموختگان كشاورزي در قالب شركت‌هاي خدمات مشاوره‌اي فني و مهندسي كشاورزي است، و پايداري اين طرح در درازمدت متأثر از عوامل متعددي است مانند ميزان پذيرش مهندسان مشاور از سوي كشاورزان و شناخت انتظارات آنها. هدف اصلي اين تحقيق توصيفي ـ پيمايشي «سنجش انتظارات كشاورزان از اعضاي شركت‌هاي خدمات مشاوره‌اي فني و مهندسي كشاورزي» است. جامعه آماري اين تحقيق را كشاورزان گندم‌كار تحت پوشش اين نوع شركت‌ها در شهرستان اسلام‌آباد غرب تشكيل داده‌اند. در واقع با استفاده از جدول كرجسي و مورگان تعداد 290 نفر از آنها به‌عنوان نمونه ـ به روش نمونه‌گيري تصادفي طبقه‌بندي ـ انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه‌اي كه روايي آن به وسيله گروهي از استادان و كارشناسان، و پايايي آن با استفاده از آلفاي كرونباخ (84/0=?) مورد تأييد قرار گرفت گردآوري شد و با نرم‌افزار SPSS تجزيه و تحليل گرديد. نتايج حاصل از تحقيق نشان داد كه انتظارات كشاورزان از مهندسان ناظر در پنج مقوله رفتاري، فني، آموزشي، مربوط به طرح و دسترسي به منابع است كه از ديدگاه آنان به ترتيب انتظارات رفتاري، آموزشي، فني، مربوط به طرح و دسترسي به منابع تحقق يافته است.

چکیده (انگلیسی):

ادامه مطلب را بخوانید.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:تبریک, نو , سال,مبارک,باد,بادبادک, :: 8:2 :: نويسنده : ساسان

 

فقط اينقدر تا عيد مونده
www.FunAndFunOnly.org
عيدتون مبارك
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:باور های غلط , :: 7:45 :: نويسنده : ساسان

نوشته شده توسط مهندس بهنام صالحی --برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت http://www.agroecologyir.blogfa.com مراجعه کنید

 
 
 

 

            نباید تصور كرد كه كشاورزی ارگانیك صرفا بر جایگزینی نهاده‌های آلی با مواد شیمیایی بحث می‌كند چراكه كاربرد غلط مواد آلی نیز، چه به صورت مصرف بیش از حد و چه به صورت عدم كاربرد آنها در زمان مناسب و یا تركیبی از هر دوی این موارد به نحو قابل ملاحظه ای سبب اختلال در عمل چرخه‌های زیستی یا طبیعی می‌شود.

تصور اشتباه دیگر از كشاورزی ارگانیك آن است كه برخی كشاورزی ارگانیك را نوعی برگشت به عقب و استفاده از شیوه‌های مرسوم سالهای قبل از انقلاب صنعتی می‌دانند. بلكه بلعكس، زارعین كشاورزی ارگانیك نمی‌توانند خود را از دستاوردهای علمی 50 ساله اخیر بی‌نیاز بدانند. تناوب، كشت مخلوط، روشهای مكانیكی كنترل علفهای هرز، استفاده از ماشین‌آلات مدرن قابل استفاده در سیستمهای ارگانیك مبارزه بیولوژیكی و تلفیقی با آفات و بیماریها، درك بهتر از همزیستی میكوریزا، ریزوبیوم‌ها و ریزوسفر، تجدید ماده آلی و دیگر بخشهای زنده خاك، تلفیق زراعت و دامپروری از موضوعات مورد بحث در كشاورزی ارگانیك هستند.

در سیستم كشاورزی ارگانیك، خاك به عنوان یك سیستم زنده تلقی می‌شود كه با تقویت آن، فعالیت میكروارگانیسمهای مفید نیز تقویت می‌شود. این ایده كه خاك یك سیستم زنده است، بخشی از یك تصور كلی است كه معتقد است بین خاك، گیاه، حیوان و انسان یك ارتباط ناگسستنی وجود دارد.

چند پیشنهاد:

تسهیل در صادرات محصولات ارگانیک،
حمایت دولت از کشاورزان پیشرو در کشت ارگانیک،
اطلاع رسانی و فعالیت های ترویجی برای استفاده از ظرفیت های موجود در کشور،
جهت دهی تحقیقات کشاورزی از مصرف کودهای شیمیایی به مصرف کود های آلی و بیولوژیک،
توجه ویژه به کشت ارگانیک در تدوین برنامه های راهبردی تحقیقات کشاورزی.

سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:نرخ, :: 10:33 :: نويسنده : ساسان

 

نرخ جهانی کالاهای اساسی (دلار)

نوع کالا قیمت  
گندم 641.750 -
سويا 1,279.500 -
ذرت 639.750 -
قهوه 203.740 -
شكر 26.190 -
الوار 271.090 -
بنزين 332.060 -
گاز طبيعی 2.670 -
نفت خام 109.790

 

دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:كاهش, افزايش , 50 درصدي , قيمت , پسته, :: 12:55 :: نويسنده : ساسان
قيمت اقلام اصلی صادراتی نظیر پسته و کشمش نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد رشد داشته است اما محصولاتي مانند تخمه ژاپني و كدو با كاهش قيمت همراه بوده‌اند.
ایلنا: رييس اتحاديه خشكبار گفت: قيمت پسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزايش داشته است.

عليرضا ارزاني ممقاني با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش نرخ ارز در افزايش صادرات پسته تاثير بسزايي داشت.

رییس اتحادیه خشکبار وضعیت تولید در سال جاری را بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: قيمت اقلام اصلی صادراتی نظیر پسته و کشمش نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد رشد داشته است اما محصولاتي مانند تخمه ژاپني و كدو با كاهش قيمت همراه بوده اند.

وی ادامه داد: محصولی که در نیمه ابتدایی سال صادر می شود تولید سال قبل بوده و آمارهای صادراتی شش ماهه اول هر سال به طور معمول با سال قبل سنجیده می شود.

رييس اتحاديه خشكبار گفت: خوشبختانه در حال حاضر كمبودي در زمينه خشكبار در كشور وجود ندارد و پيش بيني مي شود با كاهش قيمت خشكبار در شب عيد مواجه باشيم.
 
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:یاران , :: 11:1 :: نويسنده : ساسان

یلدی از دوستان قدیم :مرحوم یعقوب نوری از درگز ،  روحش شاد

در جمع دوستان به همراه رضازاده قهرمان سنگین وزن  ایران

دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:جنگ نرم , :: 10:45 :: نويسنده : ساسان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱

گزارش ویژه/
درباره سازمان یارپا چه می­دانید؟ افسران اطلاعاتی آمریکا چه ارتباطی با یارپا دارند؟ چه ارتباطی میان دارپا و یارپا وجود دارد؟ پروژه­های یارپا با گذشت زمان چه ارتباطی دارد؟ برای پاسخگویی به این سؤالات با گزارش­ ویژه مشرق همراه شوید.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:ورمی کمپوست , :: 13:51 :: نويسنده : ساسان

 

كمپوست كرمي ، عبارت است از كود آلي ( Vermicompost ) ورمي كمپوست بيولوژيكي كه در اثر عبور مداوم و آرام مواد آلي درحال پوسيدگي از دستگاه گوارش گونه ايي از كرم هاي خاكي ودفع اين مواد از بدن كرم حاصل مي گردد . اين مواد هنگام عبور از fدن كرم آغشته به مخاط دستگاه گوارش ( موكوس ) ، ويتامينها و آنزيمها شده كه در نهايت به عنوان يك كود آلي غني شده و بسيار مفيد براي ساختمان و بهبود عناصر غذايي خاك توليد و مورد مصرف واقع مي گردد . بنابراين ورمي كمپوست عبارت خواهد بود از فضولات کرم به همراه درصدي از مواد آلي و غذايي بستر و لاشه كرمها .

 مشخصات كرمها و انتخاب گونه مناسب :

 بطور كلي گونه هاي مختلفي  از اين كرمها يافت مي گردند كه بسته به موضوع كار و هدف ، گونه انتخابي متفاوت خواهد بود . اين اهداف مي تواند شامل موارد ذيل باشد :

-1 افزايش حاصلخيزي و بهبود ساختمان و مديريت خاك

-2 افزايش محصول

-3 توليد مكمل غذايي جهت دام و آبزيان که براي هر يك از اين فعاليتها يك گونه مناسبتر از ساير گونه ها خواهد بود . بطور مثال به منظور مديريت و بهبود ساختمان خاك مورد استفاده قرار Lampite maurittii گونه مي گيرد.

 مناسب ترين گونه براي توليد ورمي كمپوست ، گونه Eisenia foetida بوده كه برنگ قهوه  اي مايل به قرمز و كوچكتر از كرمهاي خاكي معمولي مي باشد . اين كرم داراي دو جنس نر و ماده بوده كه كرمهاي ماده درمحل حلقه جنسي وسط بدن خود و پس از جفت گيري ،تخم  یا كوكون را تشكيل مي دهند . كوكونها به رنگ زرد كهربايي و در داخل آن حدود 7 نوزاد لارو وجود دارد . بنابر اين افزايش تعداد كرمها در هر نسل بصورت تصاعد نسبتاً هندسي خواهد بود . وزن هر کرم بالغ 0.3 تا 0.7 گرم و در هر کیلو گرم حدود 1000تا2000 نخ کرم وجود دارد. یک نسل اين كرم ( از تخم تا تخم ) در درجه حرارت 25 درجه سانتي گراد حدود سه ماه بوده و عمر كرمها بين 1 تا 2 سال متغيير مي باشد.

تركيب بستر و ميزان تغذيه كرمها :

  

 



ادامه مطلب ...
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:ارگانیک, :: 13:50 :: نويسنده : ساسان

 

       

وقتی برای خرید به بازار میوه‌فروشان مراجعه می‌کنیم گاهی با محصولاتی مواجه می‌شویم که فروشندگان، آنها را محصولات «ارگانیک» می‌نامند. در این میان ممکن است برای برخی از مصرف‌کنندگان این سوال پیش آید که محصولات ارگانیک چه تفاوتی با محصولات غیرارگانیک دارند؟ باید گفت: محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر: علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود، رشد می‌کنند. از سوی دیگر در ترکیبات میوه‌های ارگانیک هیچ‌گونه اصلاح ژنتیکی صورت نمی‌گیرد و از گازها برای رشد زودرس میوه‌ها استفاده نمی‌شود. به‌همین دلیل رنگ این نوع میوه‌ها طبیعی بوده و نه خیلی پررنگ یا کم‌رنگ‌تر از حد معمول هستند


شنبه 13 اسفند 1390برچسب:کود پاش مایع, :: 13:49 :: نويسنده : ساسان

رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در گفتگو با ایانا:

ماشین کودپاش مایع هوشمند طراحی و ساخته شد


کرج  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: پژوهش و تحقیقات

با هدف مصرف کود با توجه به نیاز خاک، ماشین کودپاش مایع هوشمند در موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کرج طراحی و ساخته شد.



رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کرج با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: این دستگاه با استفاده از تکنولوژی ماهواره، در کشاورزی دقیق کاربرد دارد.

دکتر ارژنگ جوادی افزود: این دستگاه دارای یک مدار الکتریکی است که ابتدا طبق نقشه، میزان کود مورد نیاز خاک تعیین می شود، به تراکتور داده می شود و با استفاده از میکروکنترلرهایی که روی ماشین نصب می شود، شیرهای مغناطیسی موجود، در هر کجا از زمین که کود نیاز باشد، کودپاشی انجام می دهد.

وی در ادامه گفت: در روش معمول، در زمان کوددهی، تمامی قسمتهای مزرعه کودپاشی می شود و در برخی از مکانهایی که نیاز نیست، این اقدام انجام می شود، در حالی که ممکن است این افزایش بی رویه به آبهای زیرزمینی نفوذ کرده و باعث آلودگی شود.

           

صرفه جویی 60 درصدی در مصرف کود

دکتر جوادی خاطرنشان کرد: نتایج اولیه حاکی از آن است که این روش حدود 60 درصد در مصرف کود صرفه جویی می کند.

وی در ادامه گفت: با ماشینهای سمپاش پشت تراکتوری قادر خواهیم بود این دستگاه را تهیه کنیم و تنها یک شیر مغناطیسی و یک سیستم میکروکنترولر لازم است که در شرایط حاضر حدود دو تا سه میلیون تومان هزینه لازم است که در صورت تولید انبوه، هزینه ها کاهش خواهد یافت.

دکتر جوادی افزود: کودهای شیمیایی درصد معنی داری از هزینه های تولید را تشکیل می دهند، مثلا برای ذرت کاری حدود 25 درصد هزینه ها مربوط به کود است که با پایین آمدن این هزینه ها می توان گامی موثر برای رسیدن به کشاورزی هوشمند، کاهش مصرف نهاده ها و مدیریت تولید در مزارع برداشت.

گفتنی است موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی سه دستاورد جدید دارد که همزمان با ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و طرح فعلی با همکاری دکتر ارژنگ جوادی و بهزاد بهزادی در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است./

 

خبرنگار: مژگان ستار

شنبه 13 اسفند 1390برچسب:نوین , :: 13:43 :: نويسنده : ساسان

با پروفسور اسماعيل فلاحي ، چهره سرشناس جهان در حوزه باغباني
باغداران ، بيگانه با روش‌هاي مدرن كشاورزي
جام جم آنلاين: پروفسور اسماعيل فلاحي استاد برجسته ايراني دانشگاه آيداهو آمريكا و يكي از سرشناس‌ترين چهره‌هاي جهان در حوزه باغباني است. او كه تحصيلات خود را در رشته مهندسي علوم باغباني در دانشگاه جندي‌شاپور اهواز به پايان رسانده و بعد از آن راهي آمريكا شده، حالا يكي از مشهور‌ترين متخصصان و پرورش‌دهندگان ميوه در جهان است.

در طول اين سال‌ها خدمات گسترده‌اي كه پروفسور فلاحي به مردم ايالت آيداهو كه چندان روي خوشي به مهاجران نشان نمي‌دهند ارائه كرده باعث شده تا آنها نه‌تنها فلاحي را به عنوان يك همشهري بشناسند، بلكه روز تولدش را هم، در اين ايالت به اسم او نامگذاري كنند. البته اين معروفيت باعث نشده تا پروفسور فلاحي سرزمين مادري‌اش را فراموش كند. كما اين‌كه او هنوز به ايران مي‌آيد و سمينار و كنفرانس آموزشي برگزار مي‌كند و سعي مي‌كند نقشي در رشد صنعت ميوه كشور داشته باشد. ضمن آن‌كه استاد راهنماي بسياري از دانشجويان ايراني است كه در رشته‌هاي كشاورزي مرتبط با ميوه دوره دكتراي خود را مي‌گذرانند.

در گفت‌وگوي مكتوب ما با پروفسوراسماعيل فلاحي، استاد دانشگاه آيداهو و سرپرست بخش ميوه‌شناسي دانشگاه اين ايالت، از وضعيت فعلي كشاورزي كشور و كم وكاستي‌هاي آن پرسيديم و او در طول اين گفت‌وگو بارها به استعداد‌هايي كه در پرورش ميوه در ايران ـ كشوري كه از نظر او يكي از بهترين اقليم‌هاي طبيعي را براي پرورش ميوه در جهان دارد ـ وجود دارد و مورد غفلت قرار گرفته است، اشاره كرد و در عين حال تاكيد كرد: ايران مي‌تواند با باغداري نوين و سياست‌هاي آينده‌نگر در باغداري مدرن، تمام بازارهاي ميوه خليج فارس و بسياري از اروپا را به دست بگيرد.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:انتخاب, ماه ,زیباییها, :: 5:8 :: نويسنده : ساسان

 

 

تجلی اسفند  در دوازدهمین روز

دوازده اسفند منتظر برگهء رای من و توست

خصوصا آنهایی که اولین سال برای رای دادن آنهاست

 

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:تسهیلات, :: 6:6 :: نويسنده : ساسان
پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به كشاورزی

مدیر عامل بانك كشاورزی از اختصاص معادل ریالی 2 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش كشاورزی خبر داد و گفت: پرداخت نخستین تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش كشاورزی طی یكی دو ماه آینده آغاز می‌شود.
محمد طالبی در مورد اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای بخش كشاورزی گفت: تاكنون دو جلسه به اتفاق اعضای هیات مدیره بانك كشاورزی با رئیس و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی در محل آن صندوق برگزار شده است.
وی افزود: در این جلسات مشخصات و جزئیات طرح‌های اولویت دار بخش كشاورزی به اطلاع صندوق توسعه ملی رسیده و سیاستها و روشهای صندوق توسعه ملی نیز به بانك اطلاع داده شد، در جلسه دوم معاون و مدیران جهاد كشاورزی نیز حضور داشتند.  
مدیرعامل بانك كشاورزی با بیان اینكه براساس بند 25 قانون بودجه 90 كل كشور اجازه داده شده است 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و ریالی برای طرح‌های اولویت‌دار بخش كشاورزی اختصاص پیدا كند، گفت: این منابع از طریق بانك كشاورزی در اختیار بخش كشاورزی قرار می‌گیرد.
طالبی تصریح كرد: فهرست طرح‌های اولویت‌دار تحت 8 تا 9 عنوان كلی براساس اولویت بخش كشاورزی نیز‌ طی نامه‌ای به تفكیك استان به صندوق توسعه ملی ارسال شده است و سعی بر این است كه همه زیربخش‌های كشاورزی از منابع این صندوق بهره‌مند شوند.
مدیرعامل بانك كشاورزی در پاسخ به این پرسش كه نخستین تسهیلات صندوق توسعه ملی چه زمانی در اختیار بخش كشاورزی قرار می‌گیرد، گفت: براساس مذاكرات بین بانك كشاورزی و صندوق توسعه ملی، به احتمال زیاد ظرف یكی دو ماه آینده آمادگی برای پرداخت اولین تسهیلات از صندوق توسعه ملی به بخش كشاورزی وجود دارد و این آمادگی به صندوق اعلام شده است.
طالبی در مورد بررسی توجیه فنی و اقتصادی طرح‌ها گفت: با در نظر گرفتن اینكه منابع صندوق توسعه ملی محدود است، اطلاعات طرح‌ها از سطح استان‌های كشور جمع‌آوری شده و با لحاظ تعادل توسعه بین استانها و رعایت اولویت كشور نحوه پرداخت منابع صندوق در مناطق مشخص می‌شود.
مدیرعامل بانك كشاورزی در پاسخ به این پرسش كه 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی چقدر خواهد بود، گفت: حدود 2 میلیارد دلار از منابع این صندوق به شكل ارزی و ریالی در اختیار بخش كشاورزی قرار می‌گیرد كه درخواست بانك این بود كه عمده این منابع به شكل ریالی پرداخت شود.
مدیرعامل بانك كشاورزی در پاسخ به این پرسش كه تسهیلات با چه نرخی پرداخت می‌شود، گفت: نظر بانك و صندوق توسعه ملی این است كه تسهیلات با نرخ حداقل ممكن پرداخت شود و تسهیلات از نظر ریالی و ارزی با همان نرخی كه هیئت امنای صندوق توسعه ملی به بانك اعلام كنند، پرداخت می‌شود.
طالبی گفت: نرخ اعلام شده تسهیلات از سوی هیئت امنای صندوق باید به صورت رسمی و در تفاهم‌نامه با صندوق به بانك اعلام شود كه البته هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به شرایط بخش كشاورزی، تسهیلات آن ارزانتر از سایر بخش‌ها پرداخت خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش كه تاكنون چند تقاضا برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی توسط بانك دریافت شده است، گفت: این منابع با توجه به تقاضاها از سوی وزارت جهاد كشاورزی در حال توزیع در زیربخش كشاورزی است و آن طرح‌هایی كه مربوط به بخش كشاورزی باشند، به بانك كشاورزی معرفی و از نظر اولویت و توجیه فنی و اقتصادی بررسی می‌شود.
طالبی بیان داشت: به نظر می‌رسد ظرف 2 تا 3 ماه آینده بتوان طرح‌های اولویت‌دار كشاورزی را به صورت كامل مشخص كرد.

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:فناوری , :: 6:4 :: نويسنده : ساسان
عدم بکار گیری فناوری بلای کشاورزی کشور

 

مدیرعامل یک شرکت کشاورزی با بیان اینکه روش‌های سنتی بلای کشاورزی کشور است، گفت: تحقیق و به کارگیری فناوری پیشرفته، بخش کشاورزی را به سمت عملکرد بالا و محصول سالم سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس جواد شریفی در سومین همایش بین المللی واردات نهاده‌های کشاورزی اظهار داشت: کشور ما به رغم داشتن استعداد و ظرفیت های فراوان در بخش کشاورزی، دامپروری ، آب و خاک به دلیل برخی عوامل بازدارنده به اهداف مورد نظر نرسیده است.
مدیرعامل این شرکت خصوصی افزود: این شرکت ضمن واردات تکنولوژی نوین کشاورزی به دنبال مدیریت مزارع و باغها و همچنین آموزش کشاورزان است، تا از این طریق میزان نهاده‌های مصرفی در بخش کشاورزی مدیریت شود.
شریفی خاطرنشان کرد: محققان و کارشناسان این شرکت به دنبال تحقیقات و اجرای آزمایشهایی هستند، تا از این طریق میزان مصرف نهاده‌ها براساس شرایط منطقه تعیین شود.

وی افزود: در چنین شرایطی میزان مصرف نهاده‌ها کم و اثرگذاری آن بیشتر شده و بنابر این شاهد باقی مانده‌هایی نخواهیم بود که اکنون برای بخش کشاورزی و بویژه صادرات مشکل ساز شده است.
شریفی با انتقاد از کشاورزی سنتی رایج در کشور یادآور شد:‌ برای رسیدن به کشاورزی پیشرفته باید تکنولوژی نوین و سازگار با شرایط کشور وارد و به کارگرفته شود.
مدیرعامل شرکت آرمان سبز آدینه همچنین با اشاره به اینکه سالهای اخیر در زمینه تکنولوژی و اصلاح بذور صیفی‌جات توفیق چندانی در کشور به دست نیامده است،‌ تصریح کرد: این شرکت به دنبال تحقیق روی بذور سبزی و صیفی است و به زودی رقمی با عملکرد بالا و سازگار با تنش‌های محیطی معرفی خواهد شد.

شریفی همچنین افزود: رفع تنگناها و مشکلات بخش کشاورزی تحقیق و ارائه راه‌های عملی برای آن با هدف افزایش راندمان و عملکرد از اهداف اصلی این شرکت بوده و طی سالهای اخیر نتایج درخشانی حاصل شده است.
وی گفت:‌ معرفی و واردات کودهای مفید و تغذیه گیاهان، عامل بسیار مهمی در کاهش مصرف سموم، بیماری‌ و آفات است.
مدیرعامل این شرکت کشاورزی خاطرنشان کرد: ‌این شرکت با هدف تولید محصول ارگانیک در کشور با مدیریت در تغذیه ارائه الگوهای مصرف کود ارگانیک  و نیز معرفی ابزار و ماشین‌الات متناسب با شرایط کشاورزی کشورمان به دنبال افزایش عملکرد و تولید محصول ارگانیک و کیفی است.
وی گفت: این شرکت برای اولین بار تولید بذر اصلاح شده ذرت را در منطقه مغان و کرج در مساحت ۴۰ هکتار شروع کرده و در سال آینده این مساحت به ۱۵۰ هکتار خواهد رسید.
سومین همایش بین المللی واردات نهاده‌های کشاورزی به همت این شرکت امروز با حضور ۱۵ کشور خارجی در سالن همایش صدا و سیما برگزار شد.

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:عید, :: 6:2 :: نويسنده : ساسان
عرضه پرتقال عید کیلویی 1100تومان

پرتقال

قائم مقام خانه کشاورز و رئیس هیات مدیره باغداران کشور گفت: ذخیره سازی میوه شب عید از تولید داخل شروع شده و قرارداد عرضه هر کیلو پرتقال 1100 تومان منعقد شده است.

عنایت‌الله بیابانی در پاسخ به ذخیره سازی میوه شب عید گفت: ذخیره‌سازی انجام شده و بخشی از آن هم در حال انجام است.
قائم مقام خانه کشاورز افزود: قرارداد مباشری اتحادیه باغداران کشور با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده و کار ذخیره‌سازی در حال انجام است.
وی افزود: در این زمینه وام ها و تسهیلات مورد نیاز نیز اخذ شده و مباشرین اقدام به ذخیره‌سازی می‌کنند.

*ظرفیت سه برابر نیاز ذخیره‌سازی مرکبات در کشور

بیابانی گفت: چهار و نیم میلیون تن تولید مرکبات در کشور تولید می‌شود و بیش از 300 هزار تن جایگاه ذخیره‌سازی مجهز به سیستم‌های مجهز انباری، واکس و غیره است.

*پرتقال عید  کیلویی 1100 تومان

بیابانی گفت: وزارت صنعت قرارداد هر کیلو مرکبات را یک‌هزار و 50 تومان منعقد کرده‌ که به قیمت یک‌هزار و 100 تومان در ایام عید به دست مصرف کننده می رسد.
وی ادامه داد: در عین حال مردم نیز به دلیل اینکه در عید محصول خود را به قیمت مناسبتری بفروشند اقدام به ذخیره‌سازی کرده‌اند و هیچ نگرانی برای تامین میوه عید وجود ندارد.

*به هیچ وجه به واردات مرکبات نداریم

بیابانی در پاسخ به اینکه آیا نیاز به ذخیره‌سازی از محل واردات هست گفت: به هیچ وجه و در هیچ زمان نیاز به واردات مرکبات نداشتیم. بیشترین سرانه مصرف دنیا را داریم در عین حال مازاد تولید نیز در کشور وجود دارد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور وضعیت تولید سیب را نیز خیلی عالی توصیف کرد که ذخیره سازی در حال انجام است و نیاز به واردات وجود ندارد.
به گزارش فارس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ذخیره‌سازی 60 هزار تنی پرتقال و 40 هزار تنی سیب را برای عید مطرح کرده بود که برای تامین آن از محل واردات نیاز به تعیین تعرفه وزارت جهاد کشاورزی است.

*نگرانی سیب‌زمینی و پیاز انبار در کردستان و قیمت بالا در تهران

در ادامه بیابانی با توجه به مشکلات کشاورزی گفت: در حالیکه دبیر اجرایی خانه کشاورز استان کردستان از وجود 250 هزار تن سیب و سیب‌زمینی در انبارها خبر می‌دهد که نگران فساد آن هستند اما در جای دیگری از کشور این محصولات با قیمت خیلی بالاتری عرضه میشود.
وی مشکلات بازار رسانی و توزیع را از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی یاد کرد.

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:عزم , :: 6:0 :: نويسنده : ساسان
عزم دولت و مجلس برای حل مشکلات کشاورزان جدی است

 بعد از توضیحات پایانی خلیلیان، شعبانی گفت که از توضیحات وزیر قانع نشده، ‌ولی با توجه به عزم و اراده ‌خلیلیان امیدوار است مشکلات کشاورزان حل شود.

 وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال امین شعبانی نماینده مردم سنندج با اشاره به اینکه اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، گفت: این مسئله نشان‌دهنده عزم جدی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشاورزان است.

صادق خلیلیان که برا یپاسخ به سوال نماینده سنندج صبح امروز در مجلس حضور یافته بود، گفت: پرداختی صندوق بیمه محصولات کشاورزی طی سال‌های اخیر افزایش خوبی داشته ‌و ‌در سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان بابت بیمه پرداختیم؛ همچنین در سال ۹۰ هم ۸۱۴ میلیارد به کشاورزان پرداختیم.

وی با بیان اینکه ‌اقدامات خوبی را برای اصلاح اشکالات بیمه انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: قرار شده که ما خسار‌ت‌ها را واقعی‌تر ارزیابی کنیم و عوامل زیان و ضرر و درصد خسارات کشاورزان را در نظر بگیریم.

وزیر کشاورزی گفت: ‌تخفیف‌هایی را برای بیمه کشاورزان قائل شده‌ایم و حدود ۶۵ درصد حق بیمه را خودمان پرداخت می‌کنیم.

خلیلیان ادامه داد: خوشبختانه تولیدات ‌افزایش پیدا کرده و مجموع واردات محصولات کشاورزی در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸ نیز کاهش داشته است.

وی گفت: خسارت‌های کشاورزان فرا‌تر از آن چیزی است که به آن‌ها پرداخت می‌شود ولی به هر حال بودجه‌ای که ما برای این کار در نظر می‌گیریم چیزی است که در متن بودجه‌ای که خودتان تصویب کرده‌اید در نظر گرفته شده است.

وزیر کشاورزی یادآور شد: ‌امسال ۱۰ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان از دولت گرفتیم تا کارهای زیربنایی مربوط به آب و خاک را انجام دهیم.

خلیلیان با تاکید بر اینکه بنده متولی بانک کشاورزی نیستم، گفت: اگر قرار باشد در قبال عملکرد بانکی پاسخگو باشم، باید ریاست مجمع آن به عهده من باشد.

وی افزود: واردات میوه طی سال جاری ۱۸ درصد کاهش داشته که این مساله از افتخارات من است؛ همچنین در سال ۸۹ واردات گندم به شدت کاهش پیدا کرد که این مسئله را هم برای خود افتخار می‌دانم.

در ‌‌نهایت و بعد از توضیحات پایانی خلیلیان، شعبانی گفت که از توضیحات وزیر قانع نشده، ‌ولی با توجه به عزم و اراده ‌خلیلیان امیدوار است مشکلات کشاورزان حل شود.

شعبانی در پایان خطاب به هیات رییسه اعلام کرد که رای‌گیری در مورد سوال لازم نیست

دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:رشد,کشاورزی,زیر ساخت ,شاخص, :: 11:5 :: نويسنده : ساسان

دوشنبه 8 اسفند 1390 رشد اقتصادي بخش كشاورزي 7.1 درصد اعلام شد

       مركز آمار ايران در تازه ترين گزارش خود، نرخ رشد اقتصادي ايران را در سال 89 با نفت معادل 6.5 درصد و بدون نفت 7.3 درصد اعلام كرده است. به گزارش خبرگزاري فارس، در گزارش جديد مركز آمار ايران آمده است: در سال 1389 نرخ رشد محصول ناخالص داخلي با نفت به قيمت ثابت (نرخ رشد اقتصادي) معادل 6.5 درصد و بدون نفت معادل 7.3 درصد است كه نسبت به رقم مشابه سال 1388 وضعيت بهتري دارد.بنابراين گزارش، از اين نرخ رشد 0.7 توسط بخش كشاورزي (شامل فعاليت‌هاي زراعت و باغداري، دامداري، مرغداري،


ادامه مطلب ...
یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:ملخ, :: 13:53 :: نويسنده : ساسان

 

 
روزنامه خراسان:

سال گذشته که براي تهيه گزارش و بازديد از هجوم ملخ ها اعزام شدم آن چنان تحت تاثير قرار گرفته بودم که نمي دانستم از هجوم ميلياردي ملخ ها بنويسم يا از نابودي محصول اراضي شرق استان، از ناتواني سمپاش ها و کمبود سموم و گراني آن يا از نبود پايگاه مبارزه با ملخ. نمي دانستم خسارت هاي وارده به کشاورزان را چگونه بيان و غيبت مسئولان را چگونه توجيه کنم و ناديده بگيرم. اين در حالي است که به گفته يک کارشناس امسال شرايط بسيار وخيم تر و بحراني تر خواهد بود.هرچند آن زمان شايد نتوانستم آن چه حق مطلب است ادا کنم، ولي اکنون که به آن فکر مي کنم باز هم به ياد دستان تاول زده و پينه بسته کشاورزاني مي افتم که مشت مشت، ملخ مرده را از محصولات خود کنار مي زدند.باز هم به ياد چشمان اشکبار کشاورزي مي افتم که تنها سرمايه اش براي تهيه جهيزيه دختر جوانش همان محصولي بود که ملخ ها از بين بردند. غمي



ادامه مطلب ...
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:بنیاد, :: 13:48 :: نويسنده : ساسان

تاريخ:  1390/06/05   زمان:  4:25:11    تعداد بازدید: 39
اجراي پروژه نهالستان شركت باغداري و زراعت مشهد با ظرفيت 2 ميليون اصله

    پروژه توسعه وگسترش فعاليتهاي زيربنايي نهالستان دانه دار و هسته دار با ظرفيت 2ميليون اصله در واحد ظفر شركت باغداري و زراعت مشهد در ستاد برنامه بنياد تصويب و نهايي شد.
به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي كشاورزي بنياد : بر اساس اين مصوبه شركت باغداري و زراعت مشهد موظف به احداث سازه و ابنيه مورد نياز در منطقه چناران -واحد ظفر و ورود پايه و رقم خارجي و تكثير آن در 3 سال آينده شد.
بنا بر اين گزارش : اين پروژه طبق مصوبه فوق با سرمايه گذاري 45 ميليارد ريال كه 25 ميليارد ريال آن از خزانه بنياد، مبلغ 15 ميليارد ريال تسهيلات بانكي و 5 ميليارد ريال از منابع داخلي شركت پرداخت مي شود به اجرا در مي آيد و
هدف اين پروژه كسب سهم 30 درصد توليد نهال در استان و 3درصد در سطح كشور است

پایگاه خبری بنیاد مستضعفان (www.MFnews.ir)

     

شنبه 6 اسفند 1390برچسب:پدیده, :: 13:31 :: نويسنده : ساسان


پدیده نوین در صنعت زیتون کاری کشور

 
پدیده نوین در صنعت زیتون کاری کشور

شرکت پارس اقلیم به شماره ثبت 363287 نماینده رسمی شرکت MAP
Malaysian Agro Products Bhd.. مالزی در ایران افتخاردارد محصول وارداتی خود را که تحولی بزرگ در صنعت باغبانی کشور میباشد معرفی نماید. این محصول به صورت مایع بوده و از طریق تزریق مستقیم به تنه درخت وارد میشود. از مزایای این محصول میتوان به ارگانیک بودن آن (مواد آلی) و جذب صد در صد آن توسط درخت بدون هدر رفتن یا تبخیر آن را نام برد. این محلول دارای مواد میکرو و ماکرو بوده و اولین گام بسوی ارگانیک شدن محصولات کشور میباشد.
فواید استفاده از محلول نوترینو:
1- افزایش 25 تا 35 درصدی محصول.
2- افزایش 30 تا 50 درصدی در درشتی، آبداری و شیرین تر شدن محصول.
3- افزایش گل دهی درختان مثمر.
4- جلوگیری از ریزش بی موقع گل درخت در اثر تغیرات جوی (مانند باد و باران).
5- شادابی و ایجاد شاخسار بیشتر در درختان غیر مثمر.
6- بی نیازی به هرگونه کود شیمیایی و حیوانی برای تغذیه.
7- جلوگیری از ورود برخی آفات که همراه کودهای حیوانی به باغ وارد میشود مانند بذر علفهای هرز، قارچها و غیره...

فروش: sale@nutreeno.ir
فاکس: 22226440-021
اطلاعات تماس
تاریخ ارسال آگهی : 22 شهريور 1389
ایمیل :
وبسایت : http://www.nutreeno.ir
شناسه یاهو : yahoo chat
تلفن :
موبایل :
آدرس : تهران - میرداماد - میدان مادر - خیابان بهروز - میدان مینا - پلاک4 - واحد 5
 
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:جایزۀ بهداشت, :: 12:54 :: نويسنده : ساسان

اعطای جایزۀ بهداشت محیط زیست به تیم اروپایی Cobb

ITPNews     ۰۶ اسفند ۱۳۹۰      

ITPNews - ن ترابی : اتحادیۀ اروپا جایزۀ سالانۀ بهداشت محیط زیست خود را برای دومین بار در طول 4 سال گذشته به شرکت Cobb واقع در کشور اروپا اهدا کرد.
این جایزه، به کمپانی اهدا می شود که به بزرگترین پیشرفت در زمینۀ بهداشت محیط زیست و پیشگیری از بیماری دست یافته باشد.آقای جری موی - مدیر کل شرکت Cobb - اذعان کرد: بسیار خوشحالیم که این جایزه به تیم اروپایی ما اهدا شدخ است و در واقع دستیابی مجدد این موفقیت، حاصل تلاش مداوم تیم در خصوص بهبود بهداشت محیط زیست و رعایت کلیه اصول به منظور تأمین سلامت دام و طیور است.
وی اظهار کرد : برخی بر این باور بودند که ما قادر به کنترل میکوپلاسما نخواهیم بود و در واقع این امر که در طول یک سال حتی یک گله را از دست نداده ایم واقعاً موفقیت بزرگی بود که بدون شک برحسب شانس و اتفاق رخ نیفتاده است. 

شنبه 6 اسفند 1390برچسب:حبوبات, :: 10:41 :: نويسنده : ساسان
نگاهی به دنیای سخاوتمند حبوبات
حبوبات بسیار کم چرب هستند و پروتئین گیاهی و گلوسیدها محسوب می شوند. از این گذشته این مواد غذایی مفید دارای مواد معدنی و ویتامین های مختلفی از جمله کلسیم، پتاسیم، آهن و ویتامین های گروه b می باشند. حبوبات از جمله گیاهان پروتئینی هستند که مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ها خصوصا ویتامین های گروه b دارند. این مواد غذایی کم چرب خواص زیادی دارند

 



ادامه مطلب ...

 

سلام عليکم،

     بااحترام، در راستاي مصوبه شوراي معاونين سازمان در مورخه 8/11/90  و با توجه به سياست هاي سازماني و تإکيد جنابعالي به منظور واگذاري امور اجرائي به شركتهاي فني مهندسي كشاورزي در سطح

 

 

ادامه را کلیک کنید.

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 10:13 :: نويسنده : ساسان

ضوابط و استانداردهاي دهگردشی و نظارت بر مجوز های تبصره 1 ماده 1 و تبصره 4 الحاقی به ماده 1 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها

در اجراي بند 1 بخشنامه وزارتي شماره 8090/020 مورخ 4/3/1390 وزير جهاد کشاورزي  ضوابط واستانداردهاي انجام

 

ادامه را کلیک کنید



ادامه مطلب ...

بسمه تعالي

 

(توافق نامه )

           این توافقنامه دراجراي ضوابط برون سپاري فعاليتهاي تصدي گري مديريت اموراراضي وحسب مجوز شماره8090/ 020 مورخ4/3/90 مقام عالي وزارت و به منظوراجراي پروژه حفظ كاربري اراضي زراعي وباغها درخارج ازمحدوده شهرها وشهركهاي استان خراسان رضوي بامشاركت فارغ التحصيلان 

 

 

ادامه را کلیک کنید



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:عضویت , صندوق , :: 9:50 :: نويسنده : ساسان

عضويت در صندوق شهرستاني حمايت از بخش كشاورزي شركتهاي فني مهندسي كشاورزي

شركتهاي فني مهندسي كشاورزي  در صورت تقاضا ميتوانند به عضويت صندوق حمايت از بخش كشاورزي  شهرستان در ايند و از امتيازات ان برخوردار شوند

عضويت در صندوق شهرستاني حمايت از بخش كشاورزي شركتهاي فني مهندسي كشاورزي

شركتهاي فني مهندسي كشاورزي  در صورت تقاضا ميتوانند به عضويت صندوق حمايت از بخش كشاورزي  شهرستان در ايند و از امتيازات ان برخوردار شوند  پيرو هماهنگي انجام شده شركتهاي متقاضي ابتدا تقاضا نامه خود را به همراه ميزان سرمايه گذاري به صورت مكتوب  ومراحل نامه اداري به مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ارائه داده  و پيگيري مراحل عضويت خود باشند  اين طرح ابتدا در شهرستانهي تربت جام - تربت حيدريه - سبزوار - نيشابور - قوچان - كاشمر - گناباد اجرا ميشود

مدارك ثبت نام متقاضيان پيشخوان

الف. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

 

 الف.1- کپی برابر اصل شده تمام صفحات شناسنامه

 الف.2- کپی برابر اصل شده کارت ملی (پشت و رو)

 الف.3- کپی برابر اصل شده آخرین مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس مورد تایید وزارت علوم،تحقیقات وفناوری)

 الف.4- کپی برابر اصل شده کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ( برای آقایان)

 الف.5- چهار قطعه عکس رنگی 4*3

 الف .6 – پوشه و گیره

پس از اعلام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور مبنی بر ابلاغ آیین نامۀ جدید دفاتر خدمات ارتباطی تحت عنوان دفاتر پیشخوان خدمات ، گمانه زنی ها دربارۀ ابعاد اجرایی این طرح با انتشار متن آیین نامۀ مذکور پایان پذیرفت. متن آیین نامه که در تاریخ 1389/3/18 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است در ادامه مطلب جهت بهره برداری تقدیم می شود.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:ابلاغ احکام , :: 9:33 :: نويسنده : ساسان

 بر اساس مصوبات هيئت مديره انجمن صنفي شركتهاي فني مهندسي كشاورزي  وهماهنگي انجام شده با مديريت هماهنگي ترويج در راستاي سازماندهي  شركتها  براساس انتخابات انجام شده در 28 شهرستان تابعه و تعيين نماينده شركتها براي هر شهرستان  اين مهم انجام و احكام ان  براي افراد  به شرح ذيل انجام شد


بسمه تعالي

 

تاريخ:                                                                شماره:

 

                                                              

 

 

جانب آقاي  مهندس

 

سلام عليكم

         نظر به  تجارب و عملكرد مناسب جنابعالي و با توجه به انتخاب جنابعالي توسط شركتهاي فني مهندسي شهرستان و تاييد هيئت مديره محترم انجمن به موجب اين ابلاغ  به عنوان نماينده انجمن صنفي  شركتهاي فني مهندسي كشاورزي خراسان رضوي در شهرستان سبزوار  منصوب ميگرديد .

اميد است با استفاده از تجارب  علمي وعملي خويش بتوانيد گامي موثر در جهت ارتقاء سطح كمي وكيفي شبكه شركتهاي فني و مهندسي كشاورزي   برداريد.

توفيقات  روز افزون جنابعالي را از درگاه ايزد منان خواستاريم.


   دومين گردهمايي نمايندگان شركتهي فني مهندسي كشاورزي شهرستانهاي  تابعه خراسان رضوي

در محل سالن جلسات جهاد كشاورزي  با حضور هيئت مديره و 28 نماينده شهرستاني و مسئولين جهاد كشاورزي   در مورخ 4/10/90 با موضوع بررسي مسائل و مشكلات  شركتها وارائه راهكار عملي در حمايت از شركتهاي فني مهندسي كشاورزي  برگذار شد.

ادامه را کلیک کنید



ادامه مطلب ...

قانون افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي


ماده1ـدولت مكلف است در راستاي تحقق سند چشم‌انداز بيست‌سالة كشور، سياستهاي كلي نظام و قانون سياستهاي اجرائي اصل (44) قانون اساسي و به موجب اين قانون، زمينه‌ها، برنامه‌ها، تسهيلات و امكانات ارتقاء بهره‌وري و اصلاح الگوهاي توليد و مصرف در بخش كشاورزي و منابع طبيعي را فراهم و به مرحله اجراء درآورد.
ماده2ـ به منظور:


ادامه را کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:تفاه نامه آب و خاک , :: 9:15 :: نويسنده : ساسان

تفاهم نامه همكاري

این تفاهم نامه فی مابین مدیرآب وخاک وامورفنی مهندسی، مدير هماهنگي ترويج كشاورزي ودبير انجمن صنفی شرکتهای فنی مهندسی به منظور بهره مندي از توان اجرائی و تخصصی شرکت های فنی مهندسی کشاورزی در اجرای پروژه های مربوط به امور آب و خاک ویژه سال زراعی91/90به شرح ذیل مورد توافق قرار گرفت .


 



ادامه مطلب ...

اطلاعیه

بسمه تعالی

 

          تکمیلی در خصوص بیمه اجتماعی کارشناسان و کارکنان شرکت های خدمات فنی و مهندسی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر(کارکنان موضوع ماده 2 قانون افزایش بهره وری) به منظور اجرای تبصره 7 ماده 2 قانون افزایش بهره وری طی تفاهم نامه منعقده فیمابین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر،شرایط عضویت افراد در صندوق به شرح ذیل اعلام میگردد.



ادامه مطلب ...

     نخبگان

آيين نامه حمايت از جذب نخبگان در شرکت هاي خصوصي تصويب شد خراسان - مورخ شنبه 1390/09/12 شماره انتشار 17997 حاجيان - آيين نامه به کارگيري دانش آموختگان و استعدادهاي برتر در شرکت هاي خصوصي تصويب شد. به گفته معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، بر اساس اين آيين نامه، بنياد ملي نخبگان به مدت ۲ سال از نخبگان جذب شده در شرکت هاي خصوصي حمايت مي کند.به گزارش ايرنا، دکتر نسرين سلطانخواه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفيت هاي گسترده اي براي به کارگيري نخبگان در کشور وجود دارد و يکي از اين ظرفيت ها به کارگيري نخبگان و دانش آموختگان تحصيلات تکميلي در بخش هاي خصوصي دانش بنيان است. دکتر سهراب پور، قائم مقام بنياد ملي نخبگان نيز در گفت وگو با خراسان درباره نحوه به کارگيري نخبگان در شرکت هاي خصوصي دانش بنيان گفت: طبق اين آيين نامه نخبگان تحت پوشش بنياد از طريق بنياد به شرکت هاي خصوصي معرفي مي شوند و شرکت هايي که اين نخبگان را به کار بگيرند و امکان فعاليت و بروز و ظهور استعدادهاي آنان را فراهم کنند، بنياد نيز به طور متقابل به مدت ۲ سال از نخبگان جذب شده حمايت مالي به عمل خواهد آورد به نحوي که بنياد بخشي از حقوق و درآمد نخبگان جذب شده در اين شرکت ها را تقبل خواهد کرد.

مدير عامل  محترم شركت فني مهندسي كشاورزي

با سلام
 به استحضار ميرساند هيئت وزيران در جلسه مورخ 6/7/1390 بنا به پيشنهاد مشترك وزارت جهاد كشاورزي و صندوق تأمين اجتماعي و به استناد بند (100) قانون بودجه سال 1390 كل كشور، آيين‌نامه اجرايي بند يادشده را به شرح زير تصويب نمود: لازم است ضمن مطالعه دقييق پيگير موضوع باشيد

                                                                                   مهدي بيدرنگ
                                                                                5/9/90

آيين‌نامه اجرايي بند (100) قانون بودجه سال 1390 كل كشور

وزارت جهادكشاورزي- وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي مديريت راهبردي رئيس جمهور

     هيئت وزيران در جلسه مورخ 6/7/1390 بنا به پيشنهاد مشترك وزارت جهاد كشاورزي و صندوق



ادامه مطلب ...


تكميل فرمهاي تامين اجتماعي بصورت رايانه

 بادريافت نرم نرم افزار بيمه تامين اجتماعي ، مي توان براي هر فرد حقيقي يا حقوقي و ثبت اطلاعات لازم نسبت به تكميل و ارسال بيمه ماهيانه توسط ديسكت يا cd به تامين اجتماعي اقدام كرد.
اين اقدام با هماهنگي تامين اجتماعي شهرستان جهت معرفي بيمه شدگان اقدام پذير است.
اين مورد توسط شركت فني مهندسي كشاورزي سبز گستر خواف به مدير عاملي آقاي محمد هوشياررودي در حال انجام است . جهت كسب اطلاع بيشتر با شماره 09153324375 تماس حاصل فرمائيد .

 

به : مدير عامل محترم شركت فني مهندسي كشاورزي

موضوع : مركز مشاوره ، اطلاع رساني وخدمات كار افريني

 

سلام علیکم؛

      با احترام، به استحضار ميرساند اداره كل تعاون وكار و رفاه اجتماعي در نظر دارد نسبت به ارائه مجوز تاسيس وفعاليت مراكز مشاوره ، اطلاع رساني وخدمات كار افريني در استان وشهرستانها بر اساس ائين نامه مربوطه  اقدام نمايد لذا با توجه به نياز سازمان به چنين مراكزي كه در بخش كشاورزي به صورت خصوصي  وتخصصي به كار افرينان بخش كشاورزي خدمات مربوطه را ارائه نمايند باتوجه به مصوبه مورخ 2/9/90 هيات فني مراكز مشاوره... استان مستدعيست نسبت به اطلاع رساني به شركتهاي فني مهندسي كشاورزي شهرستان كه داراي شرايط ذيل ميباشند اقدام نموده وشركتهايي كه امادگي دارند حد اكثر تا مورخه 10/9/90 مشخصات و درخواست خود را به اين مديريت ويا مستقيما به اداره كل كار وامور اجتماعي معاونت اشتغال واقع در ميدان فردوسي مشهد مراجعه نمايند

شرايط ثبت نام

1- دارا بودن شرايط عمومي مندرج در ائين نامه

2- داشتن يك نفر با مدرك دكترا در موضوع تخصصي كشاورزي با پنج سال سابقه  وكار افرين

3- داشتن دو نفر كارشناس ارشد با سابقه دوسال ويا كارشناسي با سابقه پنج سال و كار افرين

4- تامين 80 متر مربع فضاي فيزيكي تجاري ويا اداري و ملزومات لازم

خلاصه ائين نامه به پيوست ارائه ميگردد جهت اطلا ع بيشتر به سايت اداره كار و امور اجتماعي مراجعه ويا با موتور هاي جستجو اينترنت موضوع مركز مشاوره ، اطلاع رساني وخدمات كار افريني را جستجو نمائيد.

مهدي بيدرنگ

90/9/3

 

پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 26003
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: