شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:آبیاری تحت فشار , :: 9:30 :: نويسنده : ساسان

 

بسمه تعالی

اطلاعیه مشترک سازمان جهادکشاورزی وبانک کشاورزی خراسان رضوی درخصوص نحوه ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان متقاضی انجام پروژه های آبیاری تحت فشار

« آبیاری تحت فشار گامی درجهت توسعه پایدارتولید محصولات کشاورزی »

درشرایطی که خشکسالی واثرات سوء آن با کشاورزان وفعالیت های کشاورزی همزاد گردیده است ، قطعاً بهینه سازی مصرف آب زراعی وایجادتحول درمکانیزم کاشت ،داشت وبرداشت محصولات زراعی وباغی می تواند به عنوان یک راهکار اساسی وقابل اعتماددرجهت مبارزه با اثرات سوء خشکسالی وتبعات آن مطرح باشد.

سازمان جهادکشاورزی ومدیریت امورشعب بانک کشاورزی استان ، جهت اجرای سیستم های نوین آبیاری با اهداف افزایش راندمان آبیاری ، بهبود عملکرد تولیدوصرفه جویی در مصرف آب (حدود 6500متر مکعب آب در هر هکتار)از محل بودجه عمومی دولت و منابع داخلی بانک،کمک های بلا عوض وتسهیلات بانکی به متقاضیان پروژه های آبیاری تحت فشار ارائه می دهد .

کشاورزان عزیز می توانند بامراجعه به مدیریتهای جهادکشاورزی شهرستانها ومناطق مختلف استان باارائه درخواست کتبی مبنی بر اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار از اعتبارات بلاعوض دولتی و تسهیلات کم بهره استفاده نمایند.

سازمان جهاد کشاورزی در ازای اجرای هرهکتار پروژه آبیاری تحت فشار به روش های زیرعمل می نماید:

الف ) درانواع روش های آبیاری کلاسیک ثابت وموضعی
(
قطره ای)تا سقف 28 میلیون ریال هزینه اجرایی طرح ، معادل 50 درصد هزینه اجرای پروژه به صورت کمک بلا عوض و50 درصد هزینه اجرای پروژه به صورت کمک بلا عوض و 0 5 درصد از محل تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

در صورتی که هزینه اجرایی پروژه بیشتر از 28 میلیون ریال باشد به ازای هر هکتار  14 میلیون ریال کمک بلا عوض و تا دو برابر مبلغ کمک بلا عوض  به صورت تسهیلات بانکی پرداخت می گردد .

ب ) درسایرسیستم های آبیاری تحت فشار ( مانندسیستم های سنتر پیوت و لینیر ) تا سقف مبلغ 10 میلیون ریال به ازای هرهکتار به عنوان کمک بلاعوض سهم دولت و تا دو برابر سهم کمک بلا عوض تا مبلغ 20 میلیون ریال از محل منابع داخلی بانکی پرداخت می شود.

بانک کشاورزی درقبال پرداخت وجوه توسط وزارت جهادکشاورزی متعهد می باشد تا  دوبرابرآن از محل منابع داخلی خود به عنوان سهم مشارکت بانک پرداخت نماید.

کمک بلاعوض دولت توام با سهم مشارکت بانک وبراساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها  پس ازتایید مدیریت آب وخاک وامورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی  قابل پرداخت می باشد.

شرایط تسهیلات پرداختی :

- نرخ سود وکارمزدتسهیلات اعطایی مطابق نرخ سود وکارمزد مصوب شورای پول واعتبار درسال 1387 معادل 12 درصد می باشد .

 - طول دوران انتظار وبازپرداخت برای باغات جدیدالاحداث وباغات قدیمی که نیاز به اصلاح وبازسازی دارند یک سال مشارکت ، چهارسال تنفس وپنج سال دوران بازپرداخت می باشد.

 - طول دوران انتظار وبازپرداخت برای زراعت و باغات قدیمی که نیاز به اصلاح وبازسازی ندارند یکسال مشارکت ، یک سال تنفس وپنج سال دوران بازپرداخت میباشد.

متقاضیان می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را همه روزه به غیر ازروزهای تعطیل، از مدیریت های جهادکشاورزی شهرستانها ومناطق مختلف استان وهمچنین شعب بانک کشاورزی درشهرستانها کسب نمایند./ک6/6/87

 

            رئیس سازمان جهادکشاورزی                                     مدیرامورشعب بانک کشاورزی

                 خراسان رضوی                                                          خراسان رضوی

 


یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:سن گندم, :: 9:25 :: نويسنده : ساسان
اطلاعیه مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی 

 

کشاورزان وبهره برداران گرامی
سن غلات آفت مهم ودرجه اول گندم وجواست ودرصورت عدم مبارزه به موقع،زیان قابل توجهی به مزارع غلات شماواردمی شود ودرزمان خرید ازگندم سن زده حمایت نخواهدشدوبرگشت داده خواهدشد.لذابامشاوره کارشناسان شبکه مراقبت محصولات کشاورزی شهرستان بموقع با آفت مبارزه شیمیایی انجام شودتامحصول شماازگزندآفت درامان باشد.
 
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:کار آفرین ها, :: 9:22 :: نويسنده : ساسان
  آغاز ثبت نام کار آفرینان برتر سال 90 
 
ثبت نام از  کار آفرینان برتر سال  1390 به منظور شرکت در جشنواره برترینها آغاز شد .
 
علاقمندان می توانند جهت شرکت در ششمین جشنواره کار آفرینان بر تر سال  90 به سایت 
 
www.karafarinanebartar.ir    مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نم

 

چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:نفت, :: 11:41 :: نويسنده : ساسان

جهان نیوز - دکتر عبدالمجید شیخی:


بدون شک مهم‌ترین هدف سناریوی تحریم اقتصادی غرب در هم شکستن نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگرچه دولتمردان غربی در 34 سال اخیر تمام تلاش خود را کرده‌اند تا پایه‌های اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی را تضعیف نمایند، اما حاصل تلاش آن‌ها چیزی نبوده است جز افزایش روحیه‌ی خودکفایی و پیشرفت در جامعه‌ی ایران. در هر حال اکنون جنگ اقتصادی غرب برضد جمهوری اسلامی به شدت گسترده شده است و آن‌ها تمام ابزارهای خود را به منظور بر هم زدن ساختار اقتصادی ایران، به شکلی کاملاً سازماندهی شده، به کار گرفته‌اند. نکته‌ی حائز اهمیت، در این میان، بی‌توجهی اقتصاد ایران به تحریم‌ها و محدویت‌های جدید است. هر چند غرب تلاش می‌کند با اعمال محدودیت‌های جدید اوضاع اقتصاد ایران را نابسامان سازد، اما نکته‌ی بدیهی این است که اقتصاد ایران با اعمال تحریم‌های جدید آبدیده‌تر شده است.


 


وجود مواد اولیه، آب، خاک، تنوع آب‌وهوایی و نیروی انسانی با استعداد مجموعه‌ی کاملی از عوامل تولید را در بخش‌های مختلف اقتصادی در اختیار ما قرار داده که در مقایسه با دیگر کشورها بی‌نظیر است. وجود این ظرفیت‌ها باعث می‌گردد تا تحریم‌ها آن گونه که غربی‌ها می‌خواهند بر ضد ایران عمل نکند. در این نوشتار به ذکر نکاتی پیرامون خودکفایی برخی صنایع می‌پردازیم و یادآور می‌شویم که با چه راهکارهایی می‌توان وابستگی اقتصاد را به نفت کاهش داد. برای مثال، اگر در بخش کشاورزی بهره‌وری آب را از زیر 40 درصد به 80 درصد برسانیم، تولیدات کشاورزی کشور به 2 برابر افزایش می‌یابد.


 


به منظور توسعه‌ی سطح زیر کشت، باید از فناوری‌های نوین بهره جست. با خوداتکایی کامل می‌توان به احداث زهکش‌ها، انجام عملیات تسطیح، احداث سامانه‌های آبیاری نوین و ترمیم زمین‌های تک کشت با استفاده از کشت مکمل اقدام کرد و با تکمیل این زنجیره از مرحله‌ی تحقیقات کشاورزی تا انتقال عملی یافته‌ها در مزرعه عرصه را برای مروجین جهادی کشاورزی هموار نمود.


 


اگر با ایجاد تشکل‌های تولیدی برنامه‌ی حمایتی کاملی متناسب با الگوی اقتصاد اسلامی از سوی دولت ارائه شود و دستگاه‌های متولی راه جهاد سازندگی را ادامه دهند و بتوانیم با الگوسازی مزارع نمونه و جدیدالاحداث، مزارع قدیمی را تشویق به یکپارچه‌سازی نماییم، سطح تولید کنونی به بیش از 5 برابر افزایش خواهد یافت. در این صورت کشور ما قطب صادرات محصولات کشاورزی خواهد شد. در این راستا باید منابع را با استفاده از شیوه‌های حمایتی ویژه تجمیع کنیم و حاشیه‌ی سود را به حداقل ممکن برسانیم تا عرصه بر فعالیت‌های دلالی تنگ شود. بدون شک برای این کار قیمت‌ها باید به شدت کنترل شود. نظارت، ارزشیابی و تنظیم بازار توسط دولت می‌تواند این تغییر جهت حیاتی را در نظام تخصیص منابع به وجود آورد.


 


برای مثال، برای پروژه‌های کلان در حوزه‌ی کشاورزی، همانند پروژه‌های سازه‌ای، باید اوراق مشارکت منتشر نمود. این اقدام‌ها به دستگاهی جهادی و فعالیت‌هایی از جنس جهاد اقتصادی نیاز دارد. تکمیل شبکه‌های آبیاری پایین دست سدها ضرورتی انکارناپذیر برای آبی‌سازی مزارع دیمی و افزایش تولید است. همچنین در این زمینه مهار بیشتر سیلاب‌ها برای جلوگیری از خسارت و بهره‌برداری از آن، جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی، ضروری به نظر می‌رسد.


 


در حوزه‌ی صنعت ابتدا باید عرصه را بر واردات بست و یا اینکه میزان آن را به شدت کاهش داد. از سویی دیگر، در برنامه‌ی حمایتی از صنعت، باید جدول زمانی خودکفایی در تأمین نهاده‌ها و افزایش کیفیت تولیدات داخلی مد نظر قرار گیرد و حمایت از تولیدکنندگان منوط به تحقق اهداف پیش‌بینی شده در آن جدول زمانی باشد. در این حالت است که صنایع ما از حالت خمودی خارج می‌شوند. در کنار این اقدام‌ها باید تشویق به صادرات، به ویژه در عرصه‌ی خدمات، در دستور کار قرار گیرد.


 


همچنین در حال حاضر کپی‌سازی صنایع مختلف بدون نیاز به فناوری پیچیده به راحتی امکان‌پذیر است. به اعتقاد بنده، اگر ما در نظام تجارت جهانی در زمینه‌ی تولید چند کالای اساسی قدرت چانه‌زنی داشته باشیم، در زمینه‌ی واردات کالاهای دیگر نیز زیر یوغ کشورهای دیگر نخواهیم بود. باید در کنار تشویق به مصرف کالاهای داخلی، ظرفیت‌های خالی صنایع تکمیل شوند به‌گونه‌ای که تولید نیز افزایش یابد. به این ترتیب به طور قطع وضعیت اشتغال نیز بهبود می‌یابد. برای مثال، می‌توان به جای صادرات نفت خام، آن را به فرآورده‌های نفتی تبدیل نمود و سپس صادر کرد.


 


در حوزه‌ی بازرگانی دولت باید برای تمامی بازارها نگهبانِ تنظیم بازار بگمارد. مدیریت بازار هر کالا، از بدو تولید تا مقصد نهایی، باید یک‌دست و با مشارکت گروه‌های تخصصی مجموعه‌ای از دستگاه‌های متولی باشد. اگر نظام دقیق کنترل قیمت‌ها، نظارت و ارزشیابی پیاده نشود، حاشیه‌ی سود فعالیت‌های دلالی هرگز اجازه نخواهد داد منابع از این عرصه به سمت صنعت و کشاورزی حرکت کنند.


 


گفتنی است در عرصه‌ی فناوری و تولید علم، ایجاد بازار فناوری و مجبور کردن صنایع به تأمین نیازها و عقد قرارداد با صاحبان دانش و فن، در چارچوب جدول زمانی دستیابی به خودکفایی در نهاده‌ها، یک ضرورت انکارناپذیر است. بنابراین باید توجه کرد که رسیدن به قطب‌شدن در میان اقتصادهای بزرگ جهان نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت است.


منبع:

برهان
چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:واگذاری ها , :: 11:3 :: نويسنده : ساسان
واگذاري ۶۵ هزار هکتار اراضي قابل کشت منابع طبيعي در شهرستان هاي استان آغاز شد
خراسان رضوي - مورخ چهارشنبه 1391/05/18 شماره انتشار 18188 
نويسنده: بيات a.bayat@khorasannews.com
 
 

واگذاري ۶۵ هزار هکتار اراضي قابل کشت منابع طبيعي به جوانان در قالب تعاوني هاي کشاورزي در شهرستان هاي استان براي کشت ديم و آبي آغاز شد.رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي که به مناسبت روز خبرنگار در تحريريه روزنامه خراسان حضور يافته بود، با اعلام اين خبر به خراسان رضوي افزود: کار واگذاري اراضي قابل کشت در استان آغاز شده است و بدين منظور دوشنبه اين هفته واگذاري هزار هکتار اراضي در گناباد قطعي شد و به زودي کشت و کار در آن انجام مي شود.دکتر محمد طباطبايي يزدي افزود: با بهره برداري از آب هاي رودخانه هاي مرزي بخشي از اراضي منابع طبيعي واگذار شده و برخي هم در حال واگذاري است و همزمان مشاوران هم در شهرستان هاي خراسان رضوي کارهاي مطالعاتي واگذاري اراضي را انجام مي دهند. وي يادآور شد: در منطقه گناباد اغلب اراضي قابل واگذاري به کشت ديم سماق و بادام اختصاص يافته است.وي با اشاره به اين که اراضي در قالب شرکت هاي تعاوني به جوانان واگذار مي شود در پاسخ به سوال خراسان که آيا اراضي واگذار شده امسال محصول توليدي خواهد داشت، متذکر شد: بايد هماهنگي لازم بين آب منطقه اي، جهاد کشاورزي و منابع طبيعي بيشتر باشد تا اراضي در اسرع وقت واگذار شود ولي من اطمينان دارم توليدات اراضي واگذار شده امسال به بازار خواهد آمد.وي در پاسخ به سوال خراسان که گفته مي شود منابع آبي ۳۰ تا ۴۰ درصد اراضي واگذار شده را تأمين مي کند و با کمبود آب مواجهيم، گفت: استفاده از پساب تصفيه خانه ها در شهرهاي بزرگ در حال پيگيري است ضمن اين که الگوي کشت اين اراضي هم بايد مشخص شود.

سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:بهدام کشت ملک آباد, :: 11:57 :: نويسنده : ساسان

 

شرکت بهدام کشت ملک آباد با توجه به نیازدامداران به نژادهای برتر گوسفند اقدام به توزیع قوچ های اصلاح شده بین دامداران بخش احمدآباد و سایر نقاط استان نموده ،که با توجه به بالا بودن چند قلوزایی این نژاد به صورت خیلی زیاد (60٪-70٪) اکثر دامداران متقاضی این نژادها (گوسفندایران بلک وآرمان)گردیده اند-نژاد های گوسفند ایران بلک و آرمان توسط مرکز اصلاح نژاد عباس آباد

 اصلاح و به عنوان نژاد در سال 1389 شناخته شدتوليد نژادهاي جديد نظير؛ «ايران بلك» و «آرمان» كه با نژادهاي پرتوليد رقابت كرده و در عين حال سازگاري لازم را با شرايط اقليمي منطقه دارد
به طور کلی می توان اصلاح نژاد را، ورود نژادهای با صفات مطلوب در گله، با هدف بهبود عملکرد و افزایش بهره وری اقتصادی دام نامید.


با استفاده ازدام های اصلاح نژاد شده، تولیدات گله افزایش خواهد یافت

 

 


 


 

 

یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:هیدروفونیک, :: 10:16 :: نويسنده : ساسان

 

 کشت علوفه در کانکس به روش هیدروپونیک

 

با توجه به اینکه هر چه جلوتر میرویم با بحران کم آبی بیشتری مواجه میشویم ؛ آیا به نطر نمیرسد که باید در شیوه کشت و کال خود تغییر اساسی بدهیم . امروزه دیگه زمان مناسبی برای شیوه های غرقابی و بستن آب به زمین نیست . کشت ذرت به این شیوه های مرسوم در دشت های میان دربند دیگر عاقلانه نیست . آیا هیچ از خود پرسیده ایم که آب شرب سد گاوشان که ما مفت مفت آن را به زمین هایمان میبندیم به بهای گزافی استحصال شده است ؟ هیچ از خود پرسیده ایم که ما به واقع داریم نه ذرت که آب شیرین را مفت به اصفهانی ها میفروشیم ؟ آیا این معامله خدا پسندانه هست ؟ چرا اندکی به خود زحمت نمیدیم و شیوه های جدید را جایگزین نمیکنیم ؟ به این عکس ها به دقت نگاه کنید . خود گواه همه چیز هست :


یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:شبکه کشاورزی, :: 10:7 :: نويسنده : ساسان

برنامه عملیاتی استقرار شبکه خدمات مشاوره ای ، فنی و مهندسی کشاورزی

با عنایت به سیاست های دولت و بر اساس قانون برنامه چهارم مبنی بر واگذاری فعالیت های قابل واگذاری به بخش غیردولتی به منظور کاهش تصدی های دولتی و پرداختن به وظایف تولی گری، همچنین نظر به گستردگی و تنوع فعالیت های کشاورزی و کثرت نسبت بهره برداران کشاورزی به کارشناسان سیستم دولتی و وجود تشکل های مختلف در بخش، نظیر شرکت های تعاونی تولیدی کشاورزی، کیلینیک¬های گیاهپزشکی و سایر تشکل های موجود و نیز به موجب وظیفه مندی دولت در راستای ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی برای دانش آموختگان بخش کشاورزی، ایجاد ساز و کار لازم به منظور فراهم آوردن بستر مناسب جهت به کارگیری آنها در بخش به ویژه در عرصه های تولید کشاورزی در قالب شبکه خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی (غیردولتی) اهمیت و ضرورت شایانی دارد.
 برای دستیابی به اهداف فوق، وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تشکیل شورای ملی راهبردی شبکه و کمیته های لازم سعی در اجرایی کردن برنامه مذکور دارند. که در این راستا وظیفه آموزش اعضای شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی با هدف توانمندسازی این افراد برای ارائه بهتر و موثرتر خدمات فنی و مهندسی در سطح واحدهای بهره برداری کشاورزی با نظر معاون محترم آموزش و ترویج و رئیس کمیته هماهنگی استقرار شبکه به دفتر آموزشهای رسمی و حرف کشاورزی واگذار گردید.

آموزشهای موردنظر برای اعضای شرکت های مذکور در دو بخش زیر برنامه ریزی شده است:

1- آموزشهای مدیریتی – ترویجی
 این آموزشها در قالب 10 عنوان دوره آموزشی به تفکیک 83 ساعت نظری و 6 ساعت عملی با هدف ارتقاء سطح توانمندی مهارتهای ارتباطی ترویجی و مشارکتی اعضاء شبکه خدمات مشاوره ای، برنامه ریزی گردیده است.

2- آموزشهای فنی – تخصصی
 این آموزشها با هدف ارتقای سطح توانمندسازی مهارت¬های فنی، تخصصی و حرفه ای اعضای شبکه با برنامه ریزی سازمان نظام مهندسی برگزار خواهد شد.  

در ضمن برنامه آموزش و پشتیبانی فنی اعضای شبکه روشهای اجرایی ذیل مورد توجه قرار دارد:
1- ارائه کلیه آموزشهای نظری (اعم از آموزشهای مدیریتی، ترویجی و آموزشهای فنی – تخصصی حرفه ای کشاورزی) از طریق روشهای حضوری و غیرحضوری
2- انجام آموزشهای عملی مدیریتی –ترویجی از طریق بازدید و حضور در روستاها و عرصه کشاورزی
3- انجام آموزشهای عملی فنی –تخصصی حرفه ای کشاورزی از طری حضور در واحدهای بهره برداری کشاورزی

نشانی : کرج - جاده محمدشهر - جنب شهرک مهندسی زراعی - معاونت آموزش و ترویج
صندوق پستی : 4414 - 31585     تلفن : 92-6700889 - 0261
تلفن دفتر آموزشهای رسمی و حرف کشاورزی 6700797 - 0261    فاکس :  6700895 - 0261
پست الکترونیکی : rural.training@gmail.com

یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:پذیرش, :: 9:59 :: نويسنده : ساسان

   پذیرش دانش آموز کاردانش برای سال تحصیلی 92-91

دفتر آموزشهای رسمی و حرف کشاورزی معاونت ترویج و آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بمنظور اطلاع رسانی در زمینه پذیرش دانش آموز کاردانش ، برای سال تحصیلی 92-91 نسبت به تهیه و توزیع اطلاعیه و نیز راهنمای مربوطه از طریق واحدهای آموزشی و ترویجی تحت پوشش وزارت متبوع جهت هدایت دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مراکز آموزش جهاد کشاورزی و واحدهای آموزشی تابعه اقدام نموده است.

یادآوری می نماید سایر اطلاعات مورد نیاز در خصوص گروههای آموزشی و تلفن های تماس با مراکز آموزش جهاد کشاورزی سراسر کشور ، در فایل الحاقی اطلاعیه ی مورد اشاره ، قابل دسترس می باشد.

یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:نان سنگک, :: 9:38 :: نويسنده : ساسان

نان سنگک غنی‌ترین منبع فیبر در بین نان‌ها

 
به گزارش مشرق به نقل از فارس، ابراهیم صالحی ظهر امروز در حاشیه کارگروه بهداشت و سلامت مازندران در جمع خبرنگاران بیان داشت: بهترین راه برای اطمینان یافتن از حفظ تعادل و تنوع در برنامه غذایی استفاده از چهار گروه اصلی غذایی است.

.'


'.

نان سنگک غنی‌ترین منبع فیبر در بین نان‌ها

 
به گزارش مشرق به نقل از فارس، ابراهیم صالحی ظهر امروز در حاشیه کارگروه بهداشت و سلامت مازندران در جمع خبرنگاران بیان داشت: بهترین راه برای اطمینان یافتن از حفظ تعادل و تنوع در برنامه غذایی استفاده از چهار گروه اصلی غذایی است.

وی تصریح کرد: پنج درصد کالری و پروتئین روزانه از نان تامین می شود و از آنجایی که نان به عنوان قوت غالب ما محسوب می‌شود، بهتر است در انتخاب نوع و نحوه مصرف آن بیشتر دقت کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه آرد کامل فقط پنج درصد سبوس‌گیری می‌شود، افزود: آرد معمولی یا آرد خبازی حدود 11.5 تا 17.9 درصد سبوس‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به دو نوع آرد دیگری که در کشور وجود دارد، گفت: آرد ستاره با سبوس‌گیری به میزان 18تا 25.9 درصد و آرد قنادی با سبوس‌گیری به مرز 26تا 54 درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سبوس در واقع فیبر است که جذب قند و چربی را آهسته یا حتی متوقف می‌کند و به همین دلیل مصرف نان سبوس‌دار به جای نان‌های سفید در بیماران مبتلا به دیابت، چربی خون بالا، بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان‌های گوارشی و افراد با وزن بالا توصیه می‌شود.

ابراهیمی بهترین نان از نظر غنای فیبری را نان سنگگ با مصرف روزانه 30 گرم عنوان کرد و افزود: مصرف سبزیجات نیز در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی نان مصرفی هر ایرانی را در روز 350 گرم و میزان فیبر آرد خبازی را 3.7 گرم در 100 گرم فیبر دریافتی عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از آرد با درصد بالای سبوس‌گیری موجب دریافت کم فیبر از میزان توصیه شده می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه محدودیت مصرف گوشت قرمز تا کمتر از سه بار در هفته استفاده از روش‌های پخت کم چرب مثل تنوری کردن، بخارپز، آب پز کردن و کبابی کردن سبب افزایش مصرف فیبر می‌شود، تصریح کرد: افزایش دریافت منابع آنتی‌اکسیدانی و کارتنوئیدها مثل گوجه فرنگی، هویج، کلم، سیر و چای سبز از موارد مهم در این بخش است.

وی انجام تمرینات ورزشی حداقل پنج بار در هفته و گرایش نانوایی‌ها به استفاده از آرد با سبوس‌گیری بالاتر از 18 درصد را پیشنهاد کرد و گفت: استفاده از آرد حداکثر 18درصدی برای تهیه نان بربری و حداکثر 15درصدی برای سنگگ، لواش و تافتون الزامی شود.
یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:اطلاع, :: 9:34 :: نويسنده : ساسان

http://heraf.areo.irسایت کامل اطلاع رسانی

راهنمای اطلاع ­رسانی به دانش­ آموزان متقاضی تحصیل در مراکز آموزش جهاد کشاورزی

برای سال تحصیلی 92-91

 

    سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به منظور تأمین نیروهای نواندیش و کارآفرین موردنیاز بخش کشاورزی، از بین قبول شدگان پایه اول متوسطه به ویژه فرزندان کشاورزان و روستازادگان جهت ادامه تحصیل در شاخه کاردانش نسبت به پذیرش دانش­ آموز در مراکز آموزش جهاد کشاورزی برای سال تحصیلی 92-91 اقدام می­نماید.

     بر این اساس، هماهنگی و همکاری در زمینه توزیع اطلاعیه­ های موردنظر از طریق واحدهای مستقر در سطح شهرستان­ها و دهستان­های آن استان، با رعایت نکات ذیل موجب مزید امتنان می­باشد:

1-   جدول مربوط به اطلاعات دانش­آموزان متقاضی تحصیل در شاخه کاردانش کشاورزی برای
سال تحصیلی 92-91 به پیوست می­باشد که دانش­آموزان واجد شرایط در صورت مراجعه
می­بایست مشخصات دقیق و کامل خود را برای اقدامات بعدی در آن درج نمایند. (پیش ثبت­ نام)

2-   واحدهای مستقر در سطح شهرستان­ها و دهستان­ها، صرفاً نسبت به ارسال جداول تکمیل شده به مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان مربوطه حداکثر تا پایان مردادماه سال جاری جهت برقراری تماس و هماهنگی لازم با متقاضیان، اقدام نمایند.

تذکر: چنانچه داوطلبان پس از پایان مردادماه مراجعه نمایند مستقیماً جهت ثبت­ نام نهایی به مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان معرفی و هدایت شوند.

3-   در صورت نیاز متقاضیان به کسب اطلاعات بیشتر، هدایت آنان به مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان و واحدهای آموزشی تابعه و یا تماس با شماره تلفن 36705027-026 دفتر آموزشهای رسمی و حرف کشاورزی صورت پذیرد.

 

 

 

دفتر آموزشهای رسمی و حرف کشاورزی

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:ثبت نام, :: 9:4 :: نويسنده : ساسان

موضوع : ثبت نام متقاضيان دوره هاي كاردانش براي سال 1391

 

سلام عليکم؛

 

   

در سال تحصيلي 92-91  قرار است از طريق مراكز آموزش جهاد كشاورزي وشركتهاي فني مهندسي كشاورزي نسبت به ثبت نام و پذيرش دانش آموزان متقاضي وعلاقه مند به تحصيل در شاخه تحصيلي كاردانش كشاورزي اقدام گردد . لذا با توجه به اهميت موضوع  ضمن اطلاع رساني دقيق و نصب فراخوان  د ر محل مراكز جهاد كشاورزي ودفاترشركتهاي فني مهندسي كشاورزي فرم پذيرش دانش آموز را از طريق شركتهاي ياد شده در اختيار داوطبان واجد شرايط قرار داده و سپس فرمهاي تكميل شده را جمع آوري و حد اكثر تا پايان مرداد ماه سال جاري به اين مديريت هماهنگی ترویج ارسال نمائيد.بديهي است شركتهايي كه موفق به ثبت نام حداقل 15 نفر داوطلب در يك رشته شوند براي اجراي دوره كاردانش با آنها قرارداد منعقد خواهد شد . 

شرایط قرارداد و نحوه آموزش و مدت آن متعاقبا اعلام خواهد شد

 

پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 26028
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: