توسعه کشاورزی
شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:ت, :: 13:56 :: نويسنده : ساسان

 مهم ترین رکن آن را تشکیل می دهند.

 

 

 
 
 
 
 
 

 

مرکز تحقیقات در ادامه افزود، در بسیاری موارد کشاورزان کوچک-مقیاس نمی توانند بدون خدمات شرکت های کشاورزی طرف قرارداد رقابت نمایند. موفقیت این روش مستلزم یک تعهد بلندمدت برای طرفین قرارداد است. این روش ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی در کشورهای در حال توسعه داردو نیز متذکرشد، تجربه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در این زمینه نیز نشان دهنده موفقیت این نهاد کشاورزی است.
مرکز تحقیقات همچنین بیان کرد، شرایط خاص کشور ما گویای آن است که این الگو می تواند به عنوان گزینه ای برای تقویت پیوند کشاورزان و صنایع وابسته مورد توجه سیاست گزاران و برنامه ریزان قرار گیرد.
در ادامه گزارش آمده است، بررسی مشکلات بخش کشاورزی در ایران نشان دهنده عدم هماهنگی بین بخش های مختلف زنجیره تولید است.
لذا لازم است، با استفاده از سازکاری مناسب ارتباط بخش های مختلف زنجیره تولید به ویژه ارتباط بین تولیدکنندگان و صنایع وابسته را تقویت نمود. کشاورزی قراردادی الگویی است که می تواند بر بسیاری از این نارسایی ها فایق آید. بنابراین، لازم است بستر مناسب برای تقویت سرمایه گذاری داخلی و بین المللی از طریق کشاورزی قراردادی فراهم گردد.
در پایان گزارش بیان شده است: در مراحل اولیه که امکان ارتباط و پیوند بین کشاورزان و صنایع با مشکلاتی همراه است، اتحادیه ها و تشکل های مربوطه می توانند این نقش را ایفا نمایند. با این رویکرد برنامه توسعه صنعت پنبه توسط وزارت جهاد کشاورزی با همکاری بخش های مختلف صنعت تهیه شده و مراحل نهایی خود را می گذراند.
مرکز تحقیقات در پایان یادآور شد: علاوه بر این، الگوی تغییر ساختار صنعت طیور از طریق پرورش قراردادی مدنظر معاونت امور دام قرار گرفته است و برنامه عملیاتی آن در حال تدوین می باشد.
همچنین، محصولات بسیاری در بخش کشاورزی ظرفیت لازم برای توسعه مبتنی بر قراردادها را دارند که از آن جمله می توان به برنج، چای، محصولات گوشتی، محصولات سبزی و صیفی و ... اشاره نمود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 163
بازدید کل : 26145
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: