دستورالعمل اجراي عمليات ده گردشي اموراراضي
شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 10:13 :: نويسنده : ساسان

ضوابط و استانداردهاي دهگردشی و نظارت بر مجوز های تبصره 1 ماده 1 و تبصره 4 الحاقی به ماده 1 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها

در اجراي بند 1 بخشنامه وزارتي شماره 8090/020 مورخ 4/3/1390 وزير جهاد کشاورزي  ضوابط واستانداردهاي انجام وظيفه بخش غير دولتي جهت امور دهگردشي و نظارت بر مجوزهاي تبصره 1 ماده 1 و تبصره 4 الحاقي به ماده 1 قانون حفظ کاربري اراضي زراعي و باغها و چگونگي نظارت براين اقدامات توسط سازمان امور اراضي به شرح ذيل اعلام
 مي گردد:

 

 

در اجراي بند 1 بخشنامه وزارتي شماره 8090/020 مورخ 4/3/1390 وزير جهاد کشاورزي  ضوابط واستانداردهاي انجام وظيفه بخش غير دولتي جهت امور دهگردشي و نظارت بر مجوزهاي تبصره 1 ماده 1 و تبصره 4 الحاقي به ماده 1 قانون حفظ کاربري اراضي زراعي و باغها و چگونگي نظارت براين اقدامات توسط سازمان امور اراضي به شرح ذيل اعلام
 مي گردد:

 

الف)شرايط عمومي اعضاي گروه دهگردشي و نظارت:

1-   فقدان سابقه کيفري موثر يا محکوميت در هياتهاي رسيدگي به تخلفات کارکنان دولت يا مشابه آن در بخش خصوصي و عدم سابقه ارائه گزارش خلاف واقع.

2-   هر گروه مشتمل بر دو نفر کارشناس باحداقل تحصيلات کارشناسي در كليه گرايش هاي كشاورزي مي باشند.(رشته هاي حقوق نيز مورد نياز است)

3-              دارا بودن كارت پايان خدمت وظيفه عمومي يا معافيت دائم.

4-   گذراندن دوره هاي آموزشي لازم كه از سوي سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي با همکاري مديريتهاي امور اراضي استانها برگزار مي شود.

5-   عدم اعتياد به مواد مخدر و داشتن سلامت کامل جسماني و روحي متناسب با وظايف محوله.

 

ب) ضوابط و استاندارهاي دهگردشي و نظارت بر طرح ها:

1-  محدوده هاي عمل هر گروه منطبق بر حوزه فعاليت مراکز خدمات کشاورزي مي باشد. نقشه اين محدوده ها که در آن مخل طرح هاي داراي مجوز جانمايي شده است توسط مديريتهاي جهاد کشاورزي شهرستانها تعيين و در اختيار اعضاي گروه قرار مي گيرد. نقشه مذکور مي بايست داراي حدود، مختصات و عوارض جغرافيايي مشخص بوده و به تاييد مديريت جهاد کشاورزي شهرستان رسيده باشد.

2-        لزوما در زمان هر بازديد حضور دو عضو گروه ضروري مي باشد.

3-        محدوه عمل هر گروه بايستي هر ساله تغيير نمايد.

4-  گروه بايستي داراي حکم کتبي براي انجام ماموريت محوله از سوي شرکت در محدوده مورد نظر بوده و در هنگام ماموريت حکم مذکور و کارت شناسايي معتبر و عکسدار را به همراه داشته باشد.

تذکر: حکم مذکور مي بايست به تاييد مديريت جهاد کشاورزي شهرستان رسيده باشد.

5-  همراه داشتن فهرست و مشخصات و نقشه طرح هاي داراي مجوز (فرم هاي نظارت شماره الف و ب ﭘيوست) در محدوده مورد عمل براي گروهها الزامي مي باشد. مديريت جهاد کشاورزي مکلف است فهرست مجوزهاي جديد به همراه نقشه هاي مربوطه در اختيار شرکهاي طرف قرارداد قرار دهد. نقشه هاي مورد اشاره فوق الزاما بايد داراي مختصات جغرافيايي بوده و عوارض جغرافيايي روي آن مشخص شده باشد.

6-  در زمان بازديد کليه فرم هاي دهگردشي و نظارت بايستي بصورت کامل، خوانا و بدون قلم خوردگي تکميل شوند.

7-  مشخصات كلي مجوزهاي صادره در محدوده هاي مورد عمل گروهها در قالب فرم شماره 3 پيوست توسط مسئول امور اراضي شهرستان تكميل و پس از تاييد مدير جهاد کشاورزي شهرستان در اختيار شرکتهاي طرف قرارداد قرار مي گيرد.

8-  گروهها مي بايست در محدوده عمل خود اقدام به گشت زني نموده و در صورت مشاهده هر يک از اقدامات مندرج در جدول مصاديق تغيير کاربري با مراجعه به مجري طرح نسبت به مطالبه تصوير موافقتنامه طرح هاي تبصره 4 الحاقي ماده 1 و يا مجوز کميسيون تبصره 1 ماده1 اقدام نمايند.

9-  در صورت عدم ارائه مجوز توسط مجري طرح عوامل نظارتي با استفاده از فهرست طرح هاي داراي مجوز در محدوده عمل خود و تطبيق نقشه و همچنين استفاده از GPS نسبت به بررسي موضوع اقدام و در صورتي که نام مجري و مشخصات طرح در فهرست در اختيار آنها وجود نداشته باشد با تکميل فرم
شماره 1 (پيوست) مراتب توقف عمليات را به مجريان طرح ها ابلاغ و اخذ رسيد نمايند. در صورت استنکاف مجري طرح از تحويل ابلاغ مذکور گروه نسبت به تنطيم ضورتجلسه استنکاف اقدام و مراتب را بلافاصله به مديريت جهاد کشاورزي شهرستان اعلام خواهد نمود.

10-  در مواردي که مجريان طرح ها داراي مجوز از کميسيون تبصره 1 ماده 1بوده اما عمليات اجرايي را در مساحتي بيش از مساحت مندرج در مجوز تغيير کاربري يا موافقت نامه صادره اجرا کرده باشد و يا  مجري طرح، بر خلاف مفاد مجوز صادره طرح ديگري را اجرا نموده باشد در اينصورت موضوع از مصاديق تغيير کاربري غير مجاز بوده و در صورتي که عمليات تغيير کاربري کماکان در حال انجام باشد گروه مي بايست نسبت به تکميل فرم توقف عمليات (فرم شماره 1 پيوست) و تحويل آن به مجري طرح اقدام و مراتب را در قسمت مربوطه در فرم نظارت با

11-          

 

برداشت يا افزايش شن و ماسه.

ايجاد بنا و تأسيسات.

احداث  پاركينگ مسقف و غير مسقف

ايجاد سكونتگاههاي موقت

پي كني

احداث كوره هاي آجر و گچ پزي

دفن زباله هاي واحد هاي صنعتي.

ديواركشي اراضي

دپوي زباله، نخاله و مصالح ساختماني، شن و ماسه  و ضايعات فلزي.

احداث جاده و راه.

عبورشبكه هاي برق

رها كردن پساب هاي واحد هاي صنعتي، فاضلاب هاي شهري، ضايعات كارخانجات

گود برداري

لوله گذاري

صنايع تبديلي و تكميلي و غذايي و طرح هاي موضوع تبصره 4 الحاقي به ماده 1

مخلوط ريزي و شن ريزي.

خاكبرداري و خاكريزي

سوزاندن، قطع و ريشه كني  و خشك كردن باغات به هر طريق.

پيست هاي ورزشي.

طرح هاي خدمات عمومي

استخر هاي ذخيره آب  غيركشاورزي.

احداث راه آهن و فرودگاه.

احداث پارك و فضاي سبز

طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي مصوب مجلس شوراي اسلامي
(ملي
استاني)

صنايع دستي

استقرار كانكس و آلاچيق

محوطه سازي (شامل سنگفرش و آسفالت كاري، جدول گذاري، سنگ ريزي و موارد مشابه.

انتقال و تغيير حقابه اراضي زراعي و باغات به ساير اراضي و فعاليتهاي غير كشاورزي.

تفکيک و افراز و تقسيم و قطعه بندي اراضي کشاورزي به قطعاتي کمتر از نصابهاي پيوست اين دستورالعمل

 

 

12- در صورت ورود خسارت و يا برخورد فيزيکي يا اهانت اعضاي گروهها به مجريان تغيير کاربري غير مجاز اراضي زراعي و باغهاو يا اشخاص ثالث مسئوليتي متوجه وزارت جهاد کشاوزي نبوده و عواقب کيفري و مدني انجام اينگونه اقدامات مستقيما" بااعضاي کروهها و شركت طرف قرارداد خواهد بود.

13-گروهها موظند يک روز پس از ابلاغ فرم توقف عمليات مجددا" به محل مراجعه نموده و در صورت استمرار تغيير کاربري غير مجاز مراتب را حداکثر ظرف 24 ساعت با تکميل فرم شماره 2 پيوست جهت اقدامات قانوني لازم به اطلاع مديريت جهاد کشاورزي شهرستان برسانند. بديهي است مسئوليت صحت و سقم گزارشات اعضاي گروهها با شرکت طرف قرارداد خواهد بود.

تذکر: دبيرخانه کميسيون تبصره 1 ماده 1 موظف است قبل از ارائه مجوز متقاضيان را جهت اخذ گواهي نظارت به شرکت هاي طرف قرارداد معرفي نمايد. قبل از صدور مجوزهاي مورد اشاره فوق اخذ گواهي بلامانع بودن صدور مجوز از سوي شرکت پيمانکار و درج شماره و تاريخ گواهي در مجوز الزامي ميباشد.

 

 

ج) نحوه نظارت بر عملکرد گروههاي دهگردشي و نظارت:

1- مسئوليت حقوقي و کيفري و جبران ضرر و زيان مادي و معنوي ناشي از درج اطلاعات نادرست در فرم هاي نظارت يا گزارشات خلاف واقع با شرکت طرف قرارداد و گروهها مي باشد. در صورت بروز تخلف دفاع يا اعلام جرم بعهده اداره حقوقي مديريت امور اراضي استان ذيربط مي باشد.  

2-هر گونه تغيير در ضوابط و استاندارهاي مورد اشاره و فرم هاي پيوست منحصرا̋ به عهده سازمان امور اراضي کشور مي باشد.

3-مسئوليت نظارت بر حسن اجراي اين ضوابط با مديريتهاي جهاد کشاورزي شهرستان ذيربط و مديريتهاي امور اراضي استان مربوطه مي باشد. در صورت مشاهده هر گونه تخطي لازم است مراتب به سازمان جهاد کشاورزي استان منعکس تا سازمان مذکور اقدامات لازم را مطابق قرارداد منعقده معمول نمايند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 26096
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: