عید
شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:عید, :: 6:2 :: نويسنده : ساسان
عرضه پرتقال عید کیلویی 1100تومان

پرتقال

قائم مقام خانه کشاورز و رئیس هیات مدیره باغداران کشور گفت: ذخیره سازی میوه شب عید از تولید داخل شروع شده و قرارداد عرضه هر کیلو پرتقال 1100 تومان منعقد شده است.

عنایت‌الله بیابانی در پاسخ به ذخیره سازی میوه شب عید گفت: ذخیره‌سازی انجام شده و بخشی از آن هم در حال انجام است.
قائم مقام خانه کشاورز افزود: قرارداد مباشری اتحادیه باغداران کشور با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده و کار ذخیره‌سازی در حال انجام است.
وی افزود: در این زمینه وام ها و تسهیلات مورد نیاز نیز اخذ شده و مباشرین اقدام به ذخیره‌سازی می‌کنند.

*ظرفیت سه برابر نیاز ذخیره‌سازی مرکبات در کشور

بیابانی گفت: چهار و نیم میلیون تن تولید مرکبات در کشور تولید می‌شود و بیش از 300 هزار تن جایگاه ذخیره‌سازی مجهز به سیستم‌های مجهز انباری، واکس و غیره است.

*پرتقال عید  کیلویی 1100 تومان

بیابانی گفت: وزارت صنعت قرارداد هر کیلو مرکبات را یک‌هزار و 50 تومان منعقد کرده‌ که به قیمت یک‌هزار و 100 تومان در ایام عید به دست مصرف کننده می رسد.
وی ادامه داد: در عین حال مردم نیز به دلیل اینکه در عید محصول خود را به قیمت مناسبتری بفروشند اقدام به ذخیره‌سازی کرده‌اند و هیچ نگرانی برای تامین میوه عید وجود ندارد.

*به هیچ وجه به واردات مرکبات نداریم

بیابانی در پاسخ به اینکه آیا نیاز به ذخیره‌سازی از محل واردات هست گفت: به هیچ وجه و در هیچ زمان نیاز به واردات مرکبات نداشتیم. بیشترین سرانه مصرف دنیا را داریم در عین حال مازاد تولید نیز در کشور وجود دارد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور وضعیت تولید سیب را نیز خیلی عالی توصیف کرد که ذخیره سازی در حال انجام است و نیاز به واردات وجود ندارد.
به گزارش فارس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ذخیره‌سازی 60 هزار تنی پرتقال و 40 هزار تنی سیب را برای عید مطرح کرده بود که برای تامین آن از محل واردات نیاز به تعیین تعرفه وزارت جهاد کشاورزی است.

*نگرانی سیب‌زمینی و پیاز انبار در کردستان و قیمت بالا در تهران

در ادامه بیابانی با توجه به مشکلات کشاورزی گفت: در حالیکه دبیر اجرایی خانه کشاورز استان کردستان از وجود 250 هزار تن سیب و سیب‌زمینی در انبارها خبر می‌دهد که نگران فساد آن هستند اما در جای دیگری از کشور این محصولات با قیمت خیلی بالاتری عرضه میشود.
وی مشکلات بازار رسانی و توزیع را از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی یاد کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 26098
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: