فناوری
شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:فناوری , :: 6:4 :: نويسنده : ساسان
عدم بکار گیری فناوری بلای کشاورزی کشور

 

مدیرعامل یک شرکت کشاورزی با بیان اینکه روش‌های سنتی بلای کشاورزی کشور است، گفت: تحقیق و به کارگیری فناوری پیشرفته، بخش کشاورزی را به سمت عملکرد بالا و محصول سالم سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس جواد شریفی در سومین همایش بین المللی واردات نهاده‌های کشاورزی اظهار داشت: کشور ما به رغم داشتن استعداد و ظرفیت های فراوان در بخش کشاورزی، دامپروری ، آب و خاک به دلیل برخی عوامل بازدارنده به اهداف مورد نظر نرسیده است.
مدیرعامل این شرکت خصوصی افزود: این شرکت ضمن واردات تکنولوژی نوین کشاورزی به دنبال مدیریت مزارع و باغها و همچنین آموزش کشاورزان است، تا از این طریق میزان نهاده‌های مصرفی در بخش کشاورزی مدیریت شود.
شریفی خاطرنشان کرد: محققان و کارشناسان این شرکت به دنبال تحقیقات و اجرای آزمایشهایی هستند، تا از این طریق میزان مصرف نهاده‌ها براساس شرایط منطقه تعیین شود.

وی افزود: در چنین شرایطی میزان مصرف نهاده‌ها کم و اثرگذاری آن بیشتر شده و بنابر این شاهد باقی مانده‌هایی نخواهیم بود که اکنون برای بخش کشاورزی و بویژه صادرات مشکل ساز شده است.
شریفی با انتقاد از کشاورزی سنتی رایج در کشور یادآور شد:‌ برای رسیدن به کشاورزی پیشرفته باید تکنولوژی نوین و سازگار با شرایط کشور وارد و به کارگرفته شود.
مدیرعامل شرکت آرمان سبز آدینه همچنین با اشاره به اینکه سالهای اخیر در زمینه تکنولوژی و اصلاح بذور صیفی‌جات توفیق چندانی در کشور به دست نیامده است،‌ تصریح کرد: این شرکت به دنبال تحقیق روی بذور سبزی و صیفی است و به زودی رقمی با عملکرد بالا و سازگار با تنش‌های محیطی معرفی خواهد شد.

شریفی همچنین افزود: رفع تنگناها و مشکلات بخش کشاورزی تحقیق و ارائه راه‌های عملی برای آن با هدف افزایش راندمان و عملکرد از اهداف اصلی این شرکت بوده و طی سالهای اخیر نتایج درخشانی حاصل شده است.
وی گفت:‌ معرفی و واردات کودهای مفید و تغذیه گیاهان، عامل بسیار مهمی در کاهش مصرف سموم، بیماری‌ و آفات است.
مدیرعامل این شرکت کشاورزی خاطرنشان کرد: ‌این شرکت با هدف تولید محصول ارگانیک در کشور با مدیریت در تغذیه ارائه الگوهای مصرف کود ارگانیک  و نیز معرفی ابزار و ماشین‌الات متناسب با شرایط کشاورزی کشورمان به دنبال افزایش عملکرد و تولید محصول ارگانیک و کیفی است.
وی گفت: این شرکت برای اولین بار تولید بذر اصلاح شده ذرت را در منطقه مغان و کرج در مساحت ۴۰ هکتار شروع کرده و در سال آینده این مساحت به ۱۵۰ هکتار خواهد رسید.
سومین همایش بین المللی واردات نهاده‌های کشاورزی به همت این شرکت امروز با حضور ۱۵ کشور خارجی در سالن همایش صدا و سیما برگزار شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 172
بازدید کل : 26154
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: