تسهیلات کشاورزی
شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:تسهیلات, :: 6:6 :: نويسنده : ساسان
پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به كشاورزی

مدیر عامل بانك كشاورزی از اختصاص معادل ریالی 2 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش كشاورزی خبر داد و گفت: پرداخت نخستین تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش كشاورزی طی یكی دو ماه آینده آغاز می‌شود.
محمد طالبی در مورد اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای بخش كشاورزی گفت: تاكنون دو جلسه به اتفاق اعضای هیات مدیره بانك كشاورزی با رئیس و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی در محل آن صندوق برگزار شده است.
وی افزود: در این جلسات مشخصات و جزئیات طرح‌های اولویت دار بخش كشاورزی به اطلاع صندوق توسعه ملی رسیده و سیاستها و روشهای صندوق توسعه ملی نیز به بانك اطلاع داده شد، در جلسه دوم معاون و مدیران جهاد كشاورزی نیز حضور داشتند.  
مدیرعامل بانك كشاورزی با بیان اینكه براساس بند 25 قانون بودجه 90 كل كشور اجازه داده شده است 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و ریالی برای طرح‌های اولویت‌دار بخش كشاورزی اختصاص پیدا كند، گفت: این منابع از طریق بانك كشاورزی در اختیار بخش كشاورزی قرار می‌گیرد.
طالبی تصریح كرد: فهرست طرح‌های اولویت‌دار تحت 8 تا 9 عنوان كلی براساس اولویت بخش كشاورزی نیز‌ طی نامه‌ای به تفكیك استان به صندوق توسعه ملی ارسال شده است و سعی بر این است كه همه زیربخش‌های كشاورزی از منابع این صندوق بهره‌مند شوند.
مدیرعامل بانك كشاورزی در پاسخ به این پرسش كه نخستین تسهیلات صندوق توسعه ملی چه زمانی در اختیار بخش كشاورزی قرار می‌گیرد، گفت: براساس مذاكرات بین بانك كشاورزی و صندوق توسعه ملی، به احتمال زیاد ظرف یكی دو ماه آینده آمادگی برای پرداخت اولین تسهیلات از صندوق توسعه ملی به بخش كشاورزی وجود دارد و این آمادگی به صندوق اعلام شده است.
طالبی در مورد بررسی توجیه فنی و اقتصادی طرح‌ها گفت: با در نظر گرفتن اینكه منابع صندوق توسعه ملی محدود است، اطلاعات طرح‌ها از سطح استان‌های كشور جمع‌آوری شده و با لحاظ تعادل توسعه بین استانها و رعایت اولویت كشور نحوه پرداخت منابع صندوق در مناطق مشخص می‌شود.
مدیرعامل بانك كشاورزی در پاسخ به این پرسش كه 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی چقدر خواهد بود، گفت: حدود 2 میلیارد دلار از منابع این صندوق به شكل ارزی و ریالی در اختیار بخش كشاورزی قرار می‌گیرد كه درخواست بانك این بود كه عمده این منابع به شكل ریالی پرداخت شود.
مدیرعامل بانك كشاورزی در پاسخ به این پرسش كه تسهیلات با چه نرخی پرداخت می‌شود، گفت: نظر بانك و صندوق توسعه ملی این است كه تسهیلات با نرخ حداقل ممكن پرداخت شود و تسهیلات از نظر ریالی و ارزی با همان نرخی كه هیئت امنای صندوق توسعه ملی به بانك اعلام كنند، پرداخت می‌شود.
طالبی گفت: نرخ اعلام شده تسهیلات از سوی هیئت امنای صندوق باید به صورت رسمی و در تفاهم‌نامه با صندوق به بانك اعلام شود كه البته هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به شرایط بخش كشاورزی، تسهیلات آن ارزانتر از سایر بخش‌ها پرداخت خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش كه تاكنون چند تقاضا برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی توسط بانك دریافت شده است، گفت: این منابع با توجه به تقاضاها از سوی وزارت جهاد كشاورزی در حال توزیع در زیربخش كشاورزی است و آن طرح‌هایی كه مربوط به بخش كشاورزی باشند، به بانك كشاورزی معرفی و از نظر اولویت و توجیه فنی و اقتصادی بررسی می‌شود.
طالبی بیان داشت: به نظر می‌رسد ظرف 2 تا 3 ماه آینده بتوان طرح‌های اولویت‌دار كشاورزی را به صورت كامل مشخص كرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 129
بازدید کل : 26111
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: