ساخت کود پاش مایع
شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:کود پاش مایع, :: 13:49 :: نويسنده : ساسان

رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در گفتگو با ایانا:

ماشین کودپاش مایع هوشمند طراحی و ساخته شد


کرج  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: پژوهش و تحقیقات

با هدف مصرف کود با توجه به نیاز خاک، ماشین کودپاش مایع هوشمند در موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کرج طراحی و ساخته شد.



رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کرج با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: این دستگاه با استفاده از تکنولوژی ماهواره، در کشاورزی دقیق کاربرد دارد.

دکتر ارژنگ جوادی افزود: این دستگاه دارای یک مدار الکتریکی است که ابتدا طبق نقشه، میزان کود مورد نیاز خاک تعیین می شود، به تراکتور داده می شود و با استفاده از میکروکنترلرهایی که روی ماشین نصب می شود، شیرهای مغناطیسی موجود، در هر کجا از زمین که کود نیاز باشد، کودپاشی انجام می دهد.

وی در ادامه گفت: در روش معمول، در زمان کوددهی، تمامی قسمتهای مزرعه کودپاشی می شود و در برخی از مکانهایی که نیاز نیست، این اقدام انجام می شود، در حالی که ممکن است این افزایش بی رویه به آبهای زیرزمینی نفوذ کرده و باعث آلودگی شود.

           

صرفه جویی 60 درصدی در مصرف کود

دکتر جوادی خاطرنشان کرد: نتایج اولیه حاکی از آن است که این روش حدود 60 درصد در مصرف کود صرفه جویی می کند.

وی در ادامه گفت: با ماشینهای سمپاش پشت تراکتوری قادر خواهیم بود این دستگاه را تهیه کنیم و تنها یک شیر مغناطیسی و یک سیستم میکروکنترولر لازم است که در شرایط حاضر حدود دو تا سه میلیون تومان هزینه لازم است که در صورت تولید انبوه، هزینه ها کاهش خواهد یافت.

دکتر جوادی افزود: کودهای شیمیایی درصد معنی داری از هزینه های تولید را تشکیل می دهند، مثلا برای ذرت کاری حدود 25 درصد هزینه ها مربوط به کود است که با پایین آمدن این هزینه ها می توان گامی موثر برای رسیدن به کشاورزی هوشمند، کاهش مصرف نهاده ها و مدیریت تولید در مزارع برداشت.

گفتنی است موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی سه دستاورد جدید دارد که همزمان با ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و طرح فعلی با همکاری دکتر ارژنگ جوادی و بهزاد بهزادی در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است./

 

خبرنگار: مژگان ستار



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 26132
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: