سن
شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان
اطلاع رسانی به مدیران عامل شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی خراسان رضوی
شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:سن, :: 8:18 :: نويسنده : ساسان

ارسال به دوستان
مدیر جهادکشاورزی فارسان:
آفت "سن گندم" به 100 هکتار از مزارع فارسان خسارت زد

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان فارسان گفت: بیش از 100 هکتار از مزارع گندم فارسان در معرض تهدید سن گندم قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: آفت "سن گندم" به 100 هکتار از مزارع فارسان خسارت زد

 

 

 

 

    ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 100 هکتار از مزارع گندم این شهرستان در معرض تهدید به آفت سن گندم است.

وی افزود: سن ‌حشره‌ای است که از گندم تغذیه می‌کند، این حشره مهاجم علاوه بر کاهش مستقیم میزان محصول با تزریق ترشحات بزاقی خود که حاوی آنزیم‌های پروتئاز است باعث تغییرات شدیدی در دانه یا آرد حاصل از گندم سن‌‌زده می‌شود.

شیرانی درباره دلایل بروز گسترده سن گندم، گفت: حشره سن ‌از نظر اکولوژی بر روی پوا وکارکس،‌ گندم‌های وحشی ‌و علف‌های هرز از خانواده گرامینه،‌ در مراتع زندگی می‌کند که با تخریب مراتع و کشت گندم، زیستگاه طبیعی آنها تخریب و مزارع با غذای بیشتر جایگزین می‌شود که این فراوانی غذا باعث افزایش جمعیت سن می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فارسان با بیان اینکه خشکی و گرما، شرایط ایده‌آل حشره سن ‌است، گفت: عامل موثر دیگر افزایش محصول گندم است، علاوه بر این غذای بیشتری در دسترس این حشره قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برداشت محصول بیشتر به زمان بیشتری هم نیازمند است در نتیجه طولانی‌تر شدن دوره برداشت، زمان بیشتری برای تغذیه حشره سن از مزارع گندم فراهم می‌شود و با مدت زمان طولانی‌تر تغذیه علاوه بر زاد و ولد بیشتر قوی‌تر شده و در زمستان مرگ‌ومیر کمتری دارد.

شیرانی با اشاره به اقدامات مناسب مقابله با آفت سن ‌گندم، گفت: ضد عفونی و مبارزه با آفت سن ‌پس از برداشت گندم سن‌زده ممکن نیست بر این اساس باید با حشره سن،‌ در مزارع مبارزه کرد به این منظور در دو مرحله باید مزارع سمپاشی شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت های فنی مهندسی کشاورزان جوان و آدرس fanykshavarzi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 26096
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آخرین اخبار مشهد: